Lexter prisas för ”Best use of Audio Branding”

Lexters ljudkoncept ”Great experiences for little customers” för Åhléns barnavdelning på Cityvaruhuset i Stockholm tog hem silver i kategorin ”Best use of Audio Branding” under Transform Awards Europe i London.

Under en färgsprakande gala på anrika The Brewery i London fick hela Lexter-teamet tillsammans med Åhléns chef för butikskoncept Ami Loupeidis ta emot klassificeringen silver för bäst implementering av ljudkoncept kopplat till ett varumärke. Ännu en gång är det konceptet riktat till de små kunderna på Åhléns Citys barnavdelning i Stockholm som uppmärksammats, senast i maj blev konceptet utsett till ett ”Best practice case” under Audio Branding Awards i Berlin.

Att få en silverutmärkelse i Transform Awards är en stor ära för oss och vi är mycket glada över att få dela detta med Åhléns. Det är också en stor framgång att ljud lyfts fram som en egen kategori inom varumärkesbyggande, det visar att marknaden börjar bli mogen.” säger Margareta Andersson, grundare och ljudarkitekt på Lexter Ljuddesign.

Ami Loupeidis, Åhléns fortsätter ”Vi är otroligt glada och stolta! Vi har haft ett fantastiskt samarbete med Lexter och det är så otroligt tydligt hur stor påverkan ljudet har för upplevelsen”.

Transform Awards är ett globalt firande av varumärkesutveckling och branding. Tävlingen utmärker och belönar de mest innovativa, kreativa och framgångsrika koncepten världen över indelat efter världsdelarna. De olika prestigefyllda priskategorierna fokuserar på specifika aspekter av varumärkesprocessen och ger pristagarna en stämpel för exceptionellt bra utförande.

Andrew Thomas, förlagsredaktör på Transform Magazine säger: “We are proud to host an evening where all those in the branding community can celebrate and take pride in all that they have achieved and contributed. Each brand that has been involved in this year’s awards, global or local, has demonstrated outstanding creative ability and strategic thought while working closely and collaborating with their agencies.”

Läs mer och lyssna på ljudkonceptet genom att klicka här eller kontakta presskontakt Sofia Svärdh för vidare information.

Sofia Svärdh
sofia@lexter.se