Hög tid att söka LG:s Drömstipendium

Pressmeddelande   •   Sep 20, 2010 10:00 CEST

Tidigare i år instiftade LG sitt Drömstipendium med syfte att ge personer som vill förverkliga sin dröm en första knuff i rätt riktning. Alla över 18 år bosatta i Sverige är välkomna att söka stipendiet och ha chansen att få 25 000 kr som en hjälp på vägen att nå just sin dröm.

Nu närmar sig sista ansökningsdatum, den 15 oktober 2010, med stormsteg. Anmälan till stipendiet görs enkelt på: http://www.lg.com/se/dreams

– Med vårt stipendium vill vi hjälpa en person att förverkliga sitt livs dröm. Det spelar ingen roll vad du drömmer om, det kan vara allt från att bli artist till att regissera din egen film. Det viktiga är att du har en dröm och ambitionen att förverkliga den. Drömstipendiet är tänkt att vara en första knuff, som kan vara avgörande för om man lyckas eller vågar ta steget, säger Lottie Funck Ekelund, nordisk varumärkes- och kommunikationschef på LG.

En jury bestående av Peter Swartling, grundare av Legend Music Group, Ambra Succi, tidigare medlem i dansgruppen Bounce, Hulda Andersson, modechef på tidningen Chic samt representanter från LG, utser stipendiaten. Det faktiska stipendiet är på 25 000 kronor. För att kunna söka måste man vara minst 18 år och bosatt i Sverige. Mer information finns här: http://www.lg.com/se/dreams.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) är en av världens största leverantörer och en innovatör inom hemelektronik, vitvaror och mobil kommunikation med över 80 000 anställda i 115 bolag världen över. Den globala omsättningen uppgick 2009 till 43,4 miljarder USD. LG Electronics består av fem affärsenheter; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, Air Conditioning och Business Solutions. LG Electronics är också en av världens största tillverkare av paneler för platt-tv, audio- och videoprodukter, mobiltelefoner, air-conditioners och tvättmaskiner.

Sedan oktober 1999 återfinns LG Electronics även i Norden. För mer information besök www.lg.com.

Kommentarer (0)