LG presenterar årets upplaga av smartphones i K8- och K10-serierna under MWC

LG presenterar årets upplaga av smartphones i K8- och K10-serierna under MWC

Under Mobile World Congress kommer LG Electronics att premiärvisa 2018 års versioner av företagets populära smartphones i K8- och K10-serierna. De nya versionerna har förbättrats med ett antal funktioner som i normala fall bara återfinns i flaggskeppsmodeller i premiumsegmentet.

Förbättringarna omfattar bland annat flera kamerafunktioner såsom blixtrande snabb autofokus och brusreducering för bättre bilder i dålig belysning vilka bidrar till att göra både K8 och K10 till enastående produkter till ett enastående pris.

LG K8 och K10 har fortsatt den stilrena och moderna design med 2,5D Arc Glass som varit en del av K-seriens identitet sedan start. Båda telefonerna kommer att finnas tillgängliga i nya attraktiva färger för 2018. Aurora Black och Morroccan Blue för K8 samt Aurora Black och Terra Gold för K10.

Den stilrena LG K10 ser inte bara bra ut, den kommer utrustad med premiumfunktioner som telefoner i den här prisklassen i normala fall inte har. LG K10 kommer med en avancerad bakre kamera på 13 megapixel med teknik från flaggskeppsmodellen LG G6. Den har dessutom en främre selfie-kamera på 8 megapixel med stöd för bokeh-effekt. Phase Detection Auto Focus, som är 23 procent snabbare jämfört med traditionell autofokusteknik, gör att användare som älskar att ta bilder kommer inte missa några fototillfällen. Utöver dessa funktioner så kan den nya Smart Rear Key inte bara låsa upp telefonen med hjälp av ditt fingeravtryck, den kan även användas för att använda Quick Shutter för att snabbare ta foton eller Quick Capture för att ta skärmbilder.

Den uppdaterade versionen av K8 kommer med flera avancerade kamerafunktioner för 2018 samtidigt som fotografering i dålig belysning förbättrats avsevärt för ännu skarpare och ljusa bilder jämfört med den föregående generationens K8. Några av de populära funktioner som återkommer från förra årets K8 är bland andra Auto Shot, Gesture Shot, blixt för selfies samt Quick Share.

Tydligare fotografier i miljöer med skum belysning är möjligt med både K8 och K10 tack vare den nya brusreducerande funktionen. I kombination med HDR blir bilderna skarpare med bättre ljusstyrka och kontrast.

Den nya Timer Helper-funktionen gör det enklare att selfies med dina vänner. Du behöver inte längre gissa hur många sekunder det är kvar till dess att bilden tas då funktionen genom blixten visar hur långt det är kvar så att alla är på rätt plats i rätt tid. En annan ny kamerafunktion hos K-serien är Flash Jump Cut som tar upp till 20 bilder i sekvens var tredje sekund. Dessa bilder sammanfogas till en animerad GIF som enkelt kan delas med vänner och familj. Funktionen finns i både K8 och K10 och kan användas med både den främre och den bakre kameran.

”LG:s nya modeller i K-serien av smartphones har till syfte att leverera ännu mer värde till konsumenter som letar efter en telefon som passar deras livsstil och behov”, säger Ha Jeunguk, vice vd för LG Electronics Mobile Company. ”Vi är övertygade om att våra kunder kommer att uppskatta de nya smarta funktionerna som årets versioner av K8 och K10 kommer utrustade med.

Pris och tillgänglighet

Ytterligare information om pris och när LG K8 och K10 kommer att finnas tillgängliga i Sverige och på den övriga nordiska marknaden kommer att meddelas närmare lansering.

Tekniska specifikationer

K10:*

ŸKretsuppsättning: 1.5 GHz Octa-Core

ŸBildskärm: 5.3-inch HD In-cell Touch (1280 x 720 / 277ppi)

ŸMinne: 2GB RAM / 16GB ROM / microSD (upp till 2TB)

ŸKamera: bakre 13MP / främre 8MP eller 5MP (vidvinkel)

ŸBatteri: 3,000mAh (integrerat)

ŸOperativsystem: Android 7.1.2 Nougat

ŸStorlek: 148.7 x 75.3 x 8.68mm

ŸVikt: 162g

ŸNätverk: LTE / 3G / 2G

ŸAnslutbarhet: Wi-Fi (802.11 b, g, n) / Bluetooth 4.2 / USB 2.0 Type B / NFC

ŸFärger: Aurora Black / Terra Gold

ŸÖvrigt: Fingerprint Scanner / FM Radio / Flash Jump Shot / Music Flash /

Time Helper / Quick Capture / Quick Shutter

K8:*

ŸKretsuppsättning: 1.3 GHz Quad-Core

ŸBildskärm: 5.0-inch HD On-cell Touch (1280 x 720 / 294ppi)

ŸMinne: 2GB RAM / 16GB ROM / microSD (upp till 32GB)

ŸKamera:bBakre 8MP / främre 5MP

ŸBatteri: 2,500mAh (utbytbart)

ŸOperativsystem: Android 7.1.2 Nougat

ŸStorlek: 146.3 x 73.2 x 8.2mm

ŸVikt: 152g

ŸNätverk: LTE / 3G / 2G

ŸAnslutbarhet: Wi-Fi (802.11 b, g, n) / Bluetooth 4.2 / USB 2.0 Type B

ŸFärger: Aurora Black / Moroccan Blue

ŸÖvrigt: FM Radio / Flash Jump Shot / Music Flash / Time Helper / Quick Capture / Quick Shutter

* Specifikationer och funktioner kan variera från marknad till marknad.

Om LG Electronics Mobile Communications

LG Electronics Mobile Communications Company är ett globalt ledande företag inom mobil kommunikation. Genom avancerad teknik och innovativ design skapar företaget produkter som ger en bättre livsstil för konsumenter världen över via en komplett smartphone-upplevelse. Genom att kontinuerligt utveckla konkurrenskraftig teknik inom områdena skärm, kameraoptik, ljud och batteri skapar LG telefoner och bärbara datorer som passar ett brett spektrum av konsumenters livsstilar över hela världen. LG strävar mot en mobilupplevelse som sträcker sig utanför den traditionella smartphoneen. För mer information, besök www.LG.com.

För ytterligare information, kontakta:

LG-One Hill+Knowlton (LG:s PR-byrå)
E-post: lg-onesweden@lg-one.com
Nordic Digital & PR Manager
Box 83, 164 94 Kista
Mobil: +46 (0)764 141 607
E-post: amelia.lee@hsaduk.com

Presskontakt Nordic PR & Digital Manager +46 (0)76-323 26 17 LinkedIn

Presskontakt

LG Electronics innovativa tekniker, unika produkter och avancerad design är investeringar för framtiden.

LG Electronics är en av världens största leverantörer och en innovatör inom hemelektronik, vitvaror, mobil kommunikation och luftvärmepumpar. LG Electronics företagsfilosofi baseras på ett genuint människointresse och vår slogan Life’s Good innebär att vi genom våra produkter vill göra livet bättre, enklare och roligare för användaren.

Innovation, stilren design, smart teknik och pålitlighet är de fyra kärnvärden som sammanfattar varumärket LG Electronics. Se http://www.lg.com/se/foretagsinformation för mer information om LG Electronics och förstå vårt varumärke och vår designfilosofi, läsa om LG:s historia och tekniska innovationer och lära dig om LG:s engagemang för miljö och samhällsansvar.