Gå direkt till innehåll
LG:s UHD-tv-modeller med HDR rekommenderas av Netflix för överlägsen tittarupplevelse

Pressmeddelande -

För tredje året i rad får LG Electronics nya TV-modeller utmärkelsen Netflix Recommended TV av det globala streamingföretaget Netflix. Netflix utvärderingsprogram är ett erkännande för TV-modeller som levererar utmärkt prestanda och en enastående tittarupplevelse för innehåll på Netflix.

LG:s nya TV-modeller har godkänts via en strikt utvärderingsprocess baserad på de faktorer som är viktigast för konsumenterna, som till exempel hur lätt TVn är att använda och dess prestanda vilket LG:s hyllade smart-tv-plattform bidrar till. Med 2017 års modeller kommer LG:s UHD-TV med en speciell Netflix-knapp på fjärrkontrollen, som gör att användare kan starta sin tv och öppna Netflix med ett enda knapptryck. Dessutom har de nya TV-modellerna från LG den senaste versionen av Netflix som ger snabb tillgång till tjänsten direkt från hemskärmen.

Tack vare 4k-upplösning och HDR teknik kan LG:s nya TV för 2017 strömma Netflix innehåll i 4k och HDR med perfekt bildkvalitet, högre detaljrikedom och med mer exakt samt bredare färgåtergivning. Bland titlarna som nu kan ses med fantastisk tydlighet finns hela Marvel-serien, som exempel den nyligen lanserade Marvel’s Iron Fist såväl som populära serier såsom The OA och Chef’s Table. LG har säkerställt att samtliga av företagets premium-TV-modeller genom Active HDR har stöd för alla befintliga HDR-format vilket ger ett nytt djup i TV-tittandet med högre detaljrikedom både skuggiga och ljusa partier. Active HDR stödjer Dolby Vision, HDR10 samt HLG.

”Det är klart att vi är otroligt stolta över att våra nya TV-modeller ännu en gång utnämns till Netflix Recommended TV ", säger Brian Kwon, ordförande i LG Electronics Home Entertainment Company. "Detta erkännande gör att vi kommer att fortsätta att hitta sätt att ge smart-TV-ägare snabbare och enklare tillgång till 4K HDR-innehåll och en mer njutbar upplevelse med våra tv-apparater.”

"LG har varit branschledande i att leverera utmärkt Netflix-tillgång och -prestanda på sina smarta TV-apparater", säger Scott Mirer, vice VD, Device Partner Ecosystem på Netflix. "De modeller som fått Netflix Recommended TV i LG:s utbud för 2017 fortsätter detta ledarskap och förser våra medlemmar med en ännu bättre Netflix-upplevelse."

LG Electronics nyheter inom TV och ljud för 2017

För mer information om LG:s nyheter, se vårt nordiska pressrum http://www.mynewsdesk.com/se/lgnordic.

LG Home Entertainment Company (HE) är en ledande global tillverkare av TV-apparater, audio- och videoprodukter. LG strävar alltid efter att föra tekniken framåt med fokus på att utveckla produkter med smarta funktioner och stilren design som möter de globala konsumenternas behov. LG:s konsumentprodukter inkluderar CINEMA 3D Smart TV, OLED-TV, IPS-monitorer samt hemmabiosystem, Blu-ray-spelare och externa lagringsprodukter. LG:s kommersiella B2B-produkter inkluderar digital signage, hotell-TV, videokonferenssystem och IP-säkerhetskameror.

Presskontakt Nordic PR & Digital Manager +46 (0)76-323 26 17 LinkedIn

Presskontakt

LG Electronics innovativa tekniker, unika produkter och avancerad design är investeringar för framtiden.

LG Electronics är en av världens största leverantörer och en innovatör inom hemelektronik, vitvaror, mobil kommunikation och luftvärmepumpar. LG Electronics företagsfilosofi baseras på ett genuint människointresse och vår slogan Life’s Good innebär att vi genom våra produkter vill göra livet bättre, enklare och roligare för användaren.

Innovation, stilren design, smart teknik och pålitlighet är de fyra kärnvärden som sammanfattar varumärket LG Electronics. Se http://www.lg.com/se/foretagsinformation för mer information om LG Electronics och förstå vårt varumärke och vår designfilosofi, läsa om LG:s historia och tekniska innovationer och lära dig om LG:s engagemang för miljö och samhällsansvar.