LG VINNER 21 CES 2017 INNOVATION UTMÄRKELSER

För femte gången i rad vinner LG CES Innovation Award för OLED TV och för andra gången i rad “Best of Innovations” för LG SIGNATURE

STOCKHOLM, 16 november, 2016 ― Consumer Technology Association prisar LG Electronics (LG) för banbrytande innovationer inom både teknik och design. Totalt får LG 21 CES 2017 Innovation Awards, bland annat för företagets exklusiva LG SIGNATURE-produkter, OLED TV och den modulära smartphonen, LG G5. Det här är femte året i rad som LGs OLED TV vinner ett CES Innovation Award, branschens finaste pris för de mest innovativa produkter som presenteras på världens största, årliga teknikmässa.

CES 2017 firar även 50-årsjubileum för världens största tech-mässa, som LG och dotterbolaget Zenith deltagit på ända sedan starten 1967. LG vann priser i elva mycket tuffa kategorier såsom hushållsapparater, video- och ljudkomponenter med tillbehör, Trådlösa handenheter och tillbehör, bildskärmar, smarta hem, hörlurar, teknik för en bättre värld, Eco-design/hållbar teknik, portabla mediaspelare, samt datortillbehör. De prisbelönta produkterna kommer att visas på CES 2017 i Las Vegas mellan den 5 och 8 januari, 2017.

Främst bland företagets CES 2017 Innovation Award-vinnare kan nämnas LG SIGNATURE-produkter som vann eftertraktade priser inom TV, tvättmaskiner och diskmaskiner. LG SIGNATURE-produkter kombinerar det bästa av LGs banbrytande teknik med design i världsklass och otrolig känsla för detaljer för att tillfredsställa de mest krävande konsumenterna. Andra generationens LG SIGNATURE OLED TV, som kommer att presenteras på CES 2017, vann “Best of Innovations Award” – branschens mest prestigefyllda pris – för andra året i rad.

Bland andra LG-produkter som vann CES 2017 Innovation Awards märks bland annat den nyskapande smarttelefonen V20 och det revolutionerande kylskåpet LG InstaView Door-in-Door. En komplett lista över alla CES 2017 Innovation Awards som LG vunnit kommer att presenteras vid LGs presskonferens på CES 2017 4 januari 2017, klockan 08.00 lokal tid på Mandalay Bay Resort i Las Vegas.

CES Innovation Awards är sponsrade av CTA och har stöd av Industrial Designers Society of America. En jury av erkända industridesigners, ingenjörer och journalister bedömer bidrag enligt en rad kriterier som spänner över allt från användarvärde, estetik, innovativ design, kvalitet och hur de bidrar till ett bättre liv.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) är en av världens största leverantörer och en innovatör inom hemelektronik, vitvaror och mobil kommunikation med 83 000 anställda fördelat på 119 kontor runtom i världen. LG uppnådde en global omsättning av 55,91 miljarder USD under 2014. LG består av fyra affärsområden – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance & Air Solution och Vehicle Components – och är en av världens största tillverkare av platt-tv, mobiltelefoner, luftvärmepumpar, tvättmaskiner och kylskåp. Sedan oktober 1999 återfinns LG Electronics även i Norden. Den nordiska omsättningen uppgick 2014 till cirka 2.2 miljarder SEK. För mer information besök www.lg.com.

Presskontakt Nordic PR & Digital Manager +46 (0)76-323 26 17 LinkedIn

Presskontakt

LG Electronics innovativa tekniker, unika produkter och avancerad design är investeringar för framtiden.

LG Electronics är en av världens största leverantörer och en innovatör inom hemelektronik, vitvaror, mobil kommunikation och luftvärmepumpar. LG Electronics företagsfilosofi baseras på ett genuint människointresse och vår slogan Life’s Good innebär att vi genom våra produkter vill göra livet bättre, enklare och roligare för användaren.

Innovation, stilren design, smart teknik och pålitlighet är de fyra kärnvärden som sammanfattar varumärket LG Electronics. Se http://www.lg.com/se/foretagsinformation för mer information om LG Electronics och förstå vårt varumärke och vår designfilosofi, läsa om LG:s historia och tekniska innovationer och lära dig om LG:s engagemang för miljö och samhällsansvar.