Vårens hemmabioutbud från LG

Vårens hemmabioutbud från LG

Vårens utbud av TV-apparater från LG omfattar modeller bland annat baserade på plasma- eller LED-teknik och med 3D-funktionalitet – samtliga med knivskarp bild och en elegant design som standard. I samma design finns högtalarsystem för riktig biokänsla. Vissa modeller går även att trådlöst ansluta till en mediebox som enkelt kan gömmas undan för att slippa alla sladdar.

Lyx-3D-TV med extra allt - LX950N (Full LED)

3D är inte bara det senaste skriket på biograferna utan också hemma i vardagsrummet. Med LX950N kopplad till en 3D-källa är det bara att sätta på sig glasögonen och njuta av underhållning i världsklass med levande färger, perfekt svärta och skärpa även vid de mest krävande scener. LX950N har en superslimmad design med tunn ram och Wireless AV Link trollar bort störande sladdar.

Med nätverks- och USB-anslutningar såväl som inbyggd mediespelare med stöd för de flesta format är valmöjligheterna obegränsade. Titta på YouTube-klipp, bilder från semestern på Picasa eller dina egna alster från en nätverksansluten dator eller en extern hårddisk. LX950N finns i storlekarna 47 och 55 tum.

Elegant mångsysslare i minimal design LE850N (Full LED)

Allt kring LE850N utstrålar elegans. Från den tunna formgivningen till den minimala ramen runt bildytan som gör den till vardagsrummets mittpunkt. TV:n är fullmatad med tekniska finesser. Genom att komplettera LE850N med en mediebox som sänder all information trådlöst via Wireless AV Link slipper man alla sladdar.

Bildskärmen i LE850N är THX-certifierad och ger levande färger, perfekt svärta och skarp återgivning även i scener med snabba rörelser. Om det som sänds på TV inte faller i smaken är det bara att koppla upp sig på internet och se vad YouTube eller Picasa har att erbjuda, eller ringa bästa kompisen via videosamtal med Skype. Modellen finns i storlekarna 42, 47 och 55 tum.

Plasma för alla smaker - PK750N, PK760N och PK950N (Plasma)

Aldrig har en plasma-TV varit så tunn. Den slimmade designen till trots är modellerna fullmatade med finesser såsom nätverksanslutning, Wireless AV Link (ej PK750N) och inbyggd mediespelare. Precis som övriga modeller i Infinia-serien har dessa TV-apparater en superslimmad design som gör dem till blickfånget i vilket vardagsrum som helst. En heltäckande glasskiva skyddar bildytan och den tunna ramen gör att bilden ser större ut än vad den egentligen är.

Samtliga modeller är THX-certifierade och har 600Hz-teknologi för bästa möjliga bild och PK950N har dessutom en TruBlack-skärm som ger en imponerande svärta.

Trådlöst ljud signerat LG och Mark Levinson - HB965TZ

Det perfekta komplementet till den nyinköpta TV:n är ett hemmabiosystem med matchande design och prestanda. LG:s flaggskeppsmodell HB965TZ är ett hemmabiosystem utrustat med allt som krävs för att ge en riktig biokänsla i vardagsrummet. Formgivningen är minimalistisk och högtalarna, som kan monteras antingen på väggen eller på de medföljande stativen, är endast 29 millimeter tunna. Trådlös kommunikation via WiFi och DLNA gör det dessutom möjligt att minimera antalet sladdar.

För att återskapa det perfekta ljudet har LG tagit hjälp av den erkända ljudgurun Mark Levinson för att garantera bästa kvalitet. Valmöjligheterna för att spela upp film är oändliga. Den integrerade Blu-ray-spelaren hanterar både Blu-ray och DVD och HB965TZ har dessutom ett omfattande stöd för mediefiler såsom DivX-HD, MKV och MP3 samt stöd för ett stort antal bredbandstjänster via en så kallad Broadband Services Tuner.

Tillgänglighet

LX950N finns tillgänglig i mitten av maj. LE850N, PK950N, PK760N, PK750N och HB965TZ finns tillgängliga nu.

För samtliga TV-modeller gäller två års garanti med direktservice i hemmet och 100 procent pixelgaranti på alla Full HD-modeller.

För tekniska specifikationer, se pdf-filen.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) är en av världens största leverantörer och en innovatör inom hemelektronik, vitvaror och mobil kommunikation med över 80 000 anställda i 115 bolag världen över. Den globala omsättningen uppgick 2009 till 43,4 miljarder USD. LG Electronics består av fem affärsenheter; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, Air Conditioning och Business Solutions. LG Electronics är också en av världens största tillverkare av paneler för platt-tv, audio- och videoprodukter, mobiltelefoner, air-conditioners och tvättmaskiner.

Sedan oktober 1999 återfinns LG Electronics även i Norden. För mer information besök www.lg.com.

LG Home Entertainment Company (HE) är en framstående global tillverkare av plattskärmar och audio- och videoprodukter för såväl hemmabruk som för professionella användare. LG HE omfattar bland annat LCD- och plasma-tv, hemmabiosystem, Blu-ray-spelare, ljudkomponenter, videospelare och plasmaskärmar. LG strävar alltid efter att föra teknologin framåt för att kunna förbättra möjligheterna till underhållning i hemmet och har fokus på att utveckla produkter med smarta funktioner och stilren design.

Presskontakt Nordic PR & Digital Manager +46 (0)76-323 26 17 LinkedIn

Presskontakt

LG Electronics innovativa tekniker, unika produkter och avancerad design är investeringar för framtiden.

LG Electronics är en av världens största leverantörer och en innovatör inom hemelektronik, vitvaror, mobil kommunikation och luftvärmepumpar. LG Electronics företagsfilosofi baseras på ett genuint människointresse och vår slogan Life’s Good innebär att vi genom våra produkter vill göra livet bättre, enklare och roligare för användaren.

Innovation, stilren design, smart teknik och pålitlighet är de fyra kärnvärden som sammanfattar varumärket LG Electronics. Se http://www.lg.com/se/foretagsinformation för mer information om LG Electronics och förstå vårt varumärke och vår designfilosofi, läsa om LG:s historia och tekniska innovationer och lära dig om LG:s engagemang för miljö och samhällsansvar.