Coachande Handledning – en metodbok för ledarutveckling och professionellt klientarbete

Nyhet   •   Jul 18, 2013 15:02 CEST

Coachande handledning är en metod som hjälper dig att effektivt komma åt kärnan i den situation bestående av flera parter och relationer. När du använder coachande handledning höjs den professionella tonen i ditt arbete.

Boken hjälper dig att bli mer förankrad och säker i dig själv och dina kunskaper. Du får flera verktyg för att kunna arbeta mer effektivt med relationer och ledarskap, även till relationen med dig själv som ledare, chef, coach, lärare eller HR. Du blir tydligare och mer handlingskraftig i dina samtal och i ditt ledarskap.

Den här metodboken är den första i sitt slag på svenska. Författarna bjuder på sin gedigna erfarenhet och sin egen coachande handledningsmodell med elva perspektiv som hjälper dig att se och förstå dig själv, din klient, medarbetare, organisation, dina relationer, psykologiska processer, mönster och sammanhang.

Läs ett utdrag ur boken här!

Köp boken här!

Om författaren:
Båda författarna är idag verksamma inom CoachWalk Academy, ett bolag som de har varit med och grundat. CoachWalk Academy är ett av Sveriges ledande utbildningsföretag inom professionell coaching och strävar efter att vara i framkant när det gäller coachutbildningar, såväl grundkurser som vidareutbildningar eller kundanpassade utbildningar.

Ann Kelheim är coachande handledare och coach sedan 2006. Hon har en bakgrund som personalvetare och samtalsterapeut i psykosyntes. Hon har tidigare skrivit boken "Hitta Ditt Sanna Jag".

Britt Weide är coachande handledare och coach sedan 2005. Hon har magisterexamen i idrottspsykologi och en elitidrottskarriär i hästhoppning på meritlistan samt är utbildad samtalsterapeut i psykosyntes. Britt är ledamot i ICF Sveriges styrelse, där hon arbetar med kompetens- och etikfrågor.

Bägge författarna arbetar idag med att coacha, inspirera och utbilda coacher, ledare och medarbetare i professionell coaching och coachande handledning.

Kontakt:
Anders Abrahamsson, anders.abrahamsson@liber.se, 070-625 86 25
För recensionsexemplar, kontakta Cecilia Callander; cecilia.callander@liber.se
Här finns högupplösta omslagsbilder: http://b2b.liber.se/bild/
www.ikarriären.se

Liber AB etablerades 1973 och är ett av Nordens största läromedelsförlag. Vi vill inspirera till ett gränslöst lärande med en bred utgivning av såväl tryckta som digitala läromedel och utbildningsmaterial för utbildningsmarknaden och professionella yrkesutövare. Besök www.liber.se