E2000 Classic Företagsekonomi 1-2

Nya E2000 Classic Företagsekonomi 1 förenar det beprövade läromedlet med nyheter inom socialt entreprenörskap och digitala/sociala medier. E2000 Classic 1 har genomgått en rejäl omarbetning och anpassning till GY2011. Samtidigt har läromedlet behållit den välkända och välrenommerande E2000-pedagogiken med aktiv problemlösning, analys och praktikfall. Detta kombineras med tilltalande och lättfattlig fakta samt många exempel och reportage från verklighetens företag. Allt som behövs för en effektiv, ansvarsfull och kreativ inlärning.

Passar för kursen Företagsekonomi 1 på Ekonomiprogrammet, samt år 2-3 på Handels- och administrationsprogrammet, Hotell- och turismprogrammet, Restaurang- och livsmedelsprogrammet, Hantverkarprogrammet, VVS- och fastighetsprogrammet.

Som datorstöd medföljer elev-dvd problemboken. Där finns bl.a. interaktiva övningar i bokföring och bokslut samt repetitionsfrågor – allt med inbyggd rättning och återkoppling. Vidare kan Vismas ekonomiprogram med elevlicens användas. Lärarhandledningens cd innehåller bl.a. lektionsplaneringsstöd, OH-bilder, PowerPoint-presentationer, extrauppgifter/prov med lösningar för varje kapitel.

Nuvarande Classic 1 – 2 täcker tillsammans kursinnehållet för Företagsekonomi 1 – 2 enligt GY 2011.

Block 1 Ekonomi och samhälle

23 Bokföring i dagbok

24 Kontera affärshändelser

25 Bokslut - så blev det

Om Författarna: Mycket välrenommerad författargrupp. Har skrivit ett antal läroboksklassiker i företagsekonomi, redovisning, finansiering och kalkylering, marknadsföring och juridik.

Annika Callerud, marknad
Tel: 08-6909094, E-post:annika.callerud@liber.se. Högupplösta bilder finns på http://b2b.liber.se/bild/

• säkrad
  • anpassad