Ekonomistyrning: Redovisning och beskattning - Redovisning med affärsmässigt tänkande!

Redovisning med affärsmässigt tänkande!
Med hjälp av verklighetsnära uppgifter koncentrerar sig läromedlet på det viktigaste och ger en bra överblick över den process som redovisning är.
Fram till dess att Problemboken beräknas inkomma i lager vecka 36 med omgående utleverans till kund, finns kapitel 1–5 att ladda ned som en pdf-fil från www.liber.se.

Ekonomistyrning Redovisning och beskattning Faktabok är lämplig för Redovisning 2 (alternativt 1-2).

Ekonomistyrning Redovisning och beskattning består av fyra block:

1. Affärsredovisning

2. Internredovisning

3. Beskattning

4. Internationell redovisning

Alltid aktuell!
Ambitionen med Redovisning och beskattning är att innehållet alltid ska vara relevant och aktuellt. Därför uppdateras materialet kontinuerligt utifrån senaste bestämmelser och lagstiftning inom såväl redovisnings- som beskattningsområdet.

Faktaboken kännetecknas av:
- Kapitelvisa ingresser och sammanfattningar

- Lättillgänglig text och massor av praktiska exempel

- Många faktarutor och illustrationer

- Marginalord på svenska och engelska

Problemboken kännetecknas av:
- Omsorgsfull samordning och överensstämmelse mellan fakta- och problembok

- Många lättarbetade övningar, bl.a. utifrån blanketter och mallar

- Nivågrupperade övningar

- Flera mindre praktikfall

- Integrerat praktikfall (bokföring - årsbokslut - årsredovisning - deklaration)

- Gott om datorövningar, bl.a. bokföring och bokslut i aktiebolag

Läromedlet kompletteras med Kommentarer och lösningar samt Handledning med kursplaner, stordiaunderlag, skrivningsuppgifter.

Bokslut & Analys
I Problemboken finns nu också cd:n Bokslut & Analys med till varje elev! Eleverna slipper mata in en stor del av sifferunderlag i bokslutstablåer och uppställningar för företagsanalyser och kan istället koncentrera sig på de kursmoment som övningarna avser att lära ut.

WinKonto
Ett separat konteringsprogram som i första hand är tänkt för dem som behöver repetera bokföringens grunder.

Vill du som är lärare utbilda i Sveriges mest använda ekonomiprogram? Kontakta Visma Spcs angående utbildningslicenser eller läs mer på www.vismaspcs.se/utbildningslicenser. Du som är elev får gratis tillgång till Visma Administration 500. Hämta program till din privata dator på www.vismaspcs.se/elevlicens.

Annika Callerud, marknad
Tel: 08-6909094, E-post:annika.callerud@liber.se. Högupplösta bilder finns på http://b2b.liber.se/bild/

• säkrad
  • anpassad