Escalade - klassisk franska

Steg 1-2
Escalade 1 och 2 är ett varierat, fylligt, självständigt och intresseväckande läromedel för nybörjare i franska. Läromedlet är avsett för gymnasieskolan och vuxenutbildningen.

Escalade är klassisk franska när den är som bäst! Escalade är vår succé-serie som älskas av så många fransklärare, förmodligen för att den tar dig så långt ni vill. Elever som haft Escalade under sin skoltid har verkligen legat bra till inför fortsatta studier i franska, de har klättrat högt tillsammans med sin lärare. Vi rekommenderar Escalade för dig som vill ha en bok som verkligen fungerar, har en tydlig struktur som är enkel att följa och en lättbegriplig men bestämd grammatisk progression.

Textböckerna innehåller, förutom texterna, en grammatikdel och alfabetiska ordlistor. I varje bok finns 20 kapitel som beskriver vardagen i den franskspråkiga världen. Varje kapitel innehåller dessutom en fransk realiatext med tillhörande svensk översättning. Samlade bak i böckerna finns bildordlistor, Planches, som anknyter tematiskt till vissa kapitel.

Övningsboken är strukturerad och lätt att hitta i. Längst bak finns styckeordlista med uttalsbeteckningar.

lärar-cd:n finns alla texter, sånger och hörövningar inspelade. Utöver texterna finns på elev-cd:n till Escalade 1 uttalsövningarna, räkneorden, veckodagarna och månaderna inspelade.

I lärarhandledningarna finns kapitelkommentarer till texterna och övningarna. Vidare finns intressanta realiaupplysningar, texter till hörövningarna och olika typer av kopieringsunderlag, som parövningar och prov.

Brita Krottler, marknad, grundskola
Tel: 08-690 93 27, E-post:brita.krottler@liber.se. Högupplösta bilder finns på http://b2b.liber.se/bild/

• gy 11
  • vuxenutbildningen