Karlebo svetshandbok

Karlebo svetshandbok är en överskådlig och grundläggande handbok som utförligt behandlar dagens samtliga svetsprocesser. Boken är anpassad till IIW och EWF:s riktlinjer för internationell svetsutbildning.

Denna femte upplaga tar upp det senaste inom utvecklingen med flera kompletteringar och ändringa, bland annat ett nytt avsnitt om svetsning av aluminium och standarder för skyddsgaser och svetselektroder.

Läs ett utdrag ur boken här!

Köp boken här!

Om författaren:
Lång erfarenhet av utveckling av bågsvetsutrustning, strömkällor och svetsprocesser vid ESAB i Laxå. Adjungerad professor på Institutionen för Svetsteknologi, KTH.

Kontakt:
Förläggare: Peter Rajan, peter.rajan@liber.se, 08-690 90 27