Kolla vad du kan! - Svenskmix

Repetera baskunskaper!
Nu utökar vi vår nya serie, Kolla vad du kan, med ännu fler böcker - den här gången i svenska. Svenskmix är till för de elever som av en eller annan anledning har haft svårt att nå målen i svenska i skolår 3. Med Svenskmix får eleverna god möjlighet att repetera baskunskaper i svenska och befästa kunskaperna.

Svenskmix bygger på enkel basfakta och färdighetsträning på varje moment. Momenten är grundläggande och en förutsättning för att eleverna ska nå målen i svenska. Varje kapitel är uppbyggt på samma sätt, med en kort faktatext som repeterar och ger förförståelse, och övningar kopplade till varje moment. I slutet får eleverna möjlighet att utvärdera sina kunskaper med en liten koll på om de kommer ihåg det som de har lärt sig i varje kapitel.

I serien ingår följande titlar:

Svenskmix A: alfabetet, skiljetecken, skriv på olika sätt, berättelser, faktatexter, stödord, tankekarta, planera din tid, vokaler och konsonanter, å-ljudet, ng-ljudet

Svensmix B: substantiv, verb, adjektiv, meningsbyggnad, styckeindelning, brev, instruktioner, läsa högt, dikt, danska, planera din tid, j-ljudet, tj-ljudet

Svenskmix C: artikel, reportage, insändare, recension, intervju, planera skrivandet, beskrivande text, sökläsa, översiktsläsa, djupläsa, hjärngympa, norska, sj-ljudet

Brita Krottler, marknad, grundskola
Tel: 08-690 93 27, E-post:brita.krottler@liber.se. Högupplösta bilder finns på http://b2b.liber.se/bild/

• 978-91-47-08371-8
  • gitten skiöld
  • kolla vad du kan! svenskmix
  • basfakta
  • lgr 11