Libers övningar i italienska: Hörförståelse - Steg 1-2

Nyhet   •   Nov 23, 2011 16:13 CET

Libers övningar i italienska: Hörförståelse är ett kopieringsunderlag som består av inspelade nyskrivna, roliga och spännande texter med övningar. Varierade, inspirerande och informativa hörövningar som passar steg 1-2 på gymnasiet eller på högskolan.

Realia blandas med dialoger, texterna har en progressiv svårighetsgrad och har olika längd. Eleven får ofta göra en förförståelseövning där ett visst ämne repeteras (t.ex. kläder), han/hon lyssnar, läser igenom övningarna, lyssnar igen och gör övningarna, innan man går över till nästa del.

Övningarna består av flervalsfrågor, öppna svar, luckövningar m.fl. Ibland kommer en diskussionsuppgift som avslutning.

I cd-asken ligger två cd-skivor. Skiva 1 är en cd-rom skiva som innehåller kopieringsmaterialet. Denna sätter du in i din dator, och skriver därifrån ut de övningar som du vill arbeta med i din klass. Skiva 2 är en vanlig ljud-cd där hörövningarna finns inspelade.

Titel: Libers övningar i italienska Hörförståelse steg 1-2, ISBN: 978-91-47-90185-2, CD

Annika Callerud, marknad, gymnasiet/vuxenskolan
Tel: 08-690 90 44, E-post:annika.callerud@liber.se. Högupplösta bilder finns på http://b2b.liber.se/bild/

Vad kostar hörförståelseprogrammet? Jag är en fd gymnasielärare i tyska o svenska på Komvux i Malmö. Tentade av italienska grundkurs efter självstudier och behöver repetera , speciellt hörförståelse, på egen hand, hemma.
    Ann-Kristin

- Ann-Kristin Brejcha - 2013-11-16 16:43 CET

Hej Ann-Kristin, tack för din kommentar! Du kan läsa mer om produkten och se pris på vår hemsida: http://www.liber.se/Gymnasium/Hogskoleforberedande-amnen/Italienska/Italienska-1/Libers-ovningar-i/Libers-ovningar-i-italienska-Horforstaelse/.

Om du har ytterligare frågor är du välkommen att prata med vår rådgivare i italienska, Anna Gezelius: http://www.liber.se/Gymnasium/Banners-GyVux/radgivare-skola/Fraga-till-radgivare-italienska-och-latin-gy/.

Hälsningar, Cecilia Humphreys

- Cecilia Humphreys - 2013-11-18 09:09 CET