Libers övningar i italienska: Hörförståelse - Steg 1-2

Libers övningar i italienska: Hörförståelse är ett kopieringsunderlag som består av inspelade nyskrivna, roliga och spännande texter med övningar. Varierade, inspirerande och informativa hörövningar som passar steg 1-2 på gymnasiet eller på högskolan.

Realia blandas med dialoger, texterna har en progressiv svårighetsgrad och har olika längd. Eleven får ofta göra en förförståelseövning där ett visst ämne repeteras (t.ex. kläder), han/hon lyssnar, läser igenom övningarna, lyssnar igen och gör övningarna, innan man går över till nästa del.

Övningarna består av flervalsfrågor, öppna svar, luckövningar m.fl. Ibland kommer en diskussionsuppgift som avslutning.

I cd-asken ligger två cd-skivor. Skiva 1 är en cd-rom skiva som innehåller kopieringsmaterialet. Denna sätter du in i din dator, och skriver därifrån ut de övningar som du vill arbeta med i din klass. Skiva 2 är en vanlig ljud-cd där hörövningarna finns inspelade.

Titel: Libers övningar i italienska Hörförståelse steg 1-2, ISBN: 978-91-47-90185-2, CD

Annika Callerud, marknad, gymnasiet/vuxenskolan
Tel: 08-690 90 44, E-post:annika.callerud@liber.se. Högupplösta bilder finns på http://b2b.liber.se/bild/

• nina laubert