Organisation och ledarskap - Styr rätt i en ny tid

Organisation och ledarskap beskriver hur ett modellföretag succesivt byggs upp. Som en röd tråd genom boken löper en helhetssyn på organisation och företagande.

Organisation och ledarskap Fakta - styr rätt! passar till kursen Ledarskap och organisation.

Utifrån en väl genomtänkt verksamhetsidé skapar man effektiva organisationer försedda med rätt ledarskap och kompetens. Därefter ska följsamma system och rutiner få det hela att fungera.

För att kunna styra organisationer till att fatta rätt beslut behövs styrverktyg, bland annat ekonomi- och informationssystem. Läroboken beskriver hur ett modellföretag kan byggas upp.

Organisation och ledarskap - Styr rätt i en ny tid består av en fyllig faktabok, en övningsbok fylld med varierande uppgifter, ett lösningshäfte och en pedagogisk lärarhandledning.

I den nya upplagan har ytterligare övningar tillkommit och uppdateringar har gjorts beträffande bland annat den digitala revolutionen, globaliseringen och miljöperspektivet. I varje block i boken finns en sammanfattande uppgift och ett antal projektuppgifter.

Serien finns inläst hos Inläsningstjänst.

Om Författarna: Författaren - Nils Nilsson - är lärare och utvecklingschef på Högskolan i Kalmar. Han har också ett förflutet från näringslivet, bl a flera år på Ikea. Samarbetspartner i bearbetning av Problemboken är Jan-Olof Andersson (en av E2000/M2000/H2000-författarna).

Annika Callerud, marknad
Tel: 08-6909094, E-post:annika.callerud@liber.se. Högupplösta bilder finns på http://b2b.liber.se/bild/

• säkrad
  • anpassad