På spåret 2C

Hur kan vi bäst underlätta språkinlärningen för vuxna nybörjare – med mycket sång och musik, kanske? Hur kan vi släppa fram enskilda studerandes egna tankar och åsikter i undervisningen – med dilemmadiskussioner, kanske? Vilka ord och uttryck behöver man kunna för att sätta ord på sina egna drömmar och mål i livet redan på nybörjarnivån?

Dessa och andra funderingar har legat till grund för författarnas arbete med det nya huvudläromedlet På spåret. Deras mål har varit att skapa ett modernt läromedel, som är en kvalificerad språkkurs i svenska, genom att kombinera de mest effektiva och lustfyllda metoderna. Till sin hjälp har de fått ovärderliga synpunkter från ett stort antal verksamma lärare från Sveriges alla hörn. Visst blir du nyfiken på resultatet?

På spåret 2C vänder sig till studerande som klarat B-kursen och är redo för nästa steg. Här ger ett stort antal texter av varierande men vardagsnära slag, den studerande möjlighet att öva läsförståelse. Eftersom flertalet av texterna är inlästa på elev-cd i pärmen ges också möjlighet till hörförståelseträning. Som i övriga böcker i serien ligger tonviken på kommunikation så frågor och uppgifter är även här kommunikationsfrämjande. På spåret 2C är en bra avslutning på studievägen. Den ger också en god grund för de som vill fortsätta på D-nivå. Läs mer om alla delarna i På spåret här!

Om författarna:

Britt-Marie Wallhult och Karin Elffors Skogkär, författarna bakom På spåret-serien är båda erfarna pedagoger och har arbetat med svenskundervisning på olika nivåer runt om i landet. Detta gör att På spåret blir böcker med ett rikt innehåll att upptäcka, spännande ämnen att diskutera och många råd att ta till sig.

Läs ett utdrag ur boken här!

Titel: På spåret 2C, ISBN 978-91-47-09131-7, 208 sidor

• läromedel