Politikens entreprenörskap - kreativ problemlösning och förändring

Hur ser politikens entreprenörskap ut? Gäller samma regler och processer här som inom de klassiska entreprenörskapsteorierna? Kan vi lära av varandras entreprenörskap, och hur gör vi det i olika sammanhang? Hur kan man studera och förstå politikens entreprenörskap? Entreprenörskap har blivit ett modeord inom flera vetenskapsområden och står för något positivt och eftersträvansvärt. Tidigare har det varit en fråga för det privata näringslivet, där det alltid har kommit fram nya entreprenörer inom olika branscher. I den här boken lyfts de politiska entreprenörerna fram – entreprenörer som verkar inom den offentliga sektorn och i samarbete med näringsliv och ideella organisationer.

Om Författarna: Bokens redaktörer är professor Marie-Louise von Bergmann-Winberg vid Mittuniversitetet, samt docent Elin Wihlborg vid Linköpings universitet. Övriga medverkande författare: Gissur Ó. Erlingsson, Lisa Hansson, Per Jansson, Jon Nyhlén, Sara Nyhlén, Johanna Nählinder och Malin Tillmar.

Fakta om böckerna:
Titel: Politikens entreprenörskap, ISBN: 978-91-47-09469-1, Rek. Internetpris: 300 kronor exkl. moms

Information:
peter.soderholm@liber.se, 040 25 86 89. För recensionsexemplar kontakta Jenny Söderqvist, jenny.soderqvist@liber.se. Högupplösta bilder finns på http://b2b.liber.se/bild/

Liber AB etablerades 1973 och är ett av Nordens största läromedelsförlag. Vi vill inspirera till ett gränslöst lärande med en bred utgivning av såväl tryckta som digitala läromedel och utbildningsmaterial för utbildningsmarknaden och professionella yrkesutövare. Liber AB ingår i Infinitas Learning som ägs är Bridgepoint Capital Ltd. Besök www.liber.se

• politikens entreprenörskap - kreativ problemlösning och förändring
  • marie-louise von bergmann-winberg
  • elin wihlborg