SO·Serien Geografi - Att förstå världen!

Att förstå världen!
Geografi 7 (åk 7) betonar hållbarhetsfrågor och människans förhållande till sin livsmiljö. Boken inleds med ett kapitel som tar upp vår planet och hur människor försökt att avbilda den. Detta ger eleven en introduktion till kartan. Bokens 6 kapitel:

• Planeten jorden
  • Klimat och väder
  • Klimatzoner och växtlighet
  • Vattnet och människorna
  • Mat från mark och vatten
  • Människorna och maten

Geografi 7 är anpassad till Lgr 11.

Låt dina elever ta sig an geografin med hjälp av ett klassiskt uppbyggt läromedel. Allt från världsöversikt till regioner, länder, klimat och växtlighet. Inget lämnas därhän! Välj antingen ämnesbok, maxibok eller årskursböcker.

SO•Serien som e-bok i DAISY-format med ljud, text och bild innebär att du har hela boken på en CD (för PC) och kan höra och läsa all text och se alla bilder i datorn.

Geografi 7 är disponerad så att varje område först behandlas utifrån de naturgivna förutsättningarna, därefter de kulturgeografiska aspekterna. Med detta upplägg ger boken en tydlig bild av de samband, processer, orsaker och konsekvenser som betonas i den nya kursplanen.

Ljudbok
Böckerna finns inlästa hos Inläsningstjänst.

Brita Krottler, marknad, grundskola
Tel: 08-690 93 27, E-post:brita.krottler@liber.se. Högupplösta bilder finns på http://b2b.liber.se/bild/

• geografi
  • 7-9