Ten Steps to a Better English - Råd bot på din "svengelska"!

Råd bot på din "svengelska"!
Ten Steps to a Better English är en funktionell övningsbok som går igenom de vanligaste felen som svenskar gör då de skriver och talar engelska.

Ten Steps to a Better English är en allt-i-ett bok med tio kapitel, steg, som utgår från tio olika vardagliga situationer. I varje kapitel övas fraser, grammatik och vokabulär som ofta är problematiska för svensktalande personer. Här får eleven en praktisk förberedelse för yrkeslivet och kontakt med engelskspråkiga länder. Boken inleds med ett stort test som visar vad eleven behöver fokusera på och tack vare fortlöpande "progress test" visas elevens utveckling.

Titel: Ten Steps to a Better English, ISBN: 978-91-47-08251-3, 136 sidor

Annika Callerud, marknad
Tel: 08-6909094, E-post:annika.callerud@liber.se. Högupplösta bilder finns på http://b2b.liber.se/bild/

• grammatik
  • råd bot på din 'svengelska'!
  • matthew ward
  • ten steps to a better english