Trailblazer - En vinnare

Trailblazer passar elever som behöver en lättare A-kurs. Teman som lockar eleverna varvas med många kommunikativa övningar. Avsnitt med tydligt stöd i muntliga och skriftliga moment hjälper eleverna att stegvist förbättra sin kommunikativa förmåga.
Nu finns också ett e-läromedel.

Våra läromedel i engelska ger en god grund för eleverna att tillägna sig det centrala innehållet i den nya ämnesplanen i GY2011. Har du specifika frågor kring ett läromedel kontakta gärna våra rådgivare i engelska.

Trailblazer är en allt-i-ett-bok för engelska A med fem teman:

- The Silver Screen om filmens värld

- Crime and Punishment om brott och straff

- Fantastic Fantasy om fantasylitteratur

-Travel and Explore om resor och äventyr

- Killer Instinct om mord i fiktion och verklighet

Texterna har anpassats nivåmässigt och består av både skönlitteratur och sakprosa. Uppgifter för att jobba mot betyget godkänd är markerade som ett G-spår. I detta ingår grundläggande grammatik och ordövningar. Trailblazer innehåller också rikligt med tal- och skrivövningar. "Reading check" är läsförståelse enligt de nationella provens modell och till varje tema finns hörövningar. I avsnittet "How to ..." får eleverna stöd i konsten att skriva ett brev, en recension, en artikel och att redovisa något muntligt. För dem som behöver mer att bita i finns uppgifterna Peak Challenge, ofta i form av ett projektarbete. Trailblazer har ett starkt tilltal i form och färg med oväntade och spännande bilder. Till boken finns facit och en lärar-cd med alla texter och hörövningar inspelade. Elev-cd:n säljs i fempack och innehåller ett urval av texter och hörövningar.

Lärarhandledningen heter Trail. Där finns:

- extra övningar och prov till de moment som övas i kapitlen.

- fler tal- och skrivövningar.

- lek-, spel- och tävlingsinslag som varierar inlärningen.

- övningar som bygger upp elevernas allmänna ordförråd.

Trail lärarhandledning täcker både Trailbuster och Trailblazer.

Trailblazer Online
Trailblazer Online är ett e-läromedel som erbjuder ett arbetssätt och en inlärningsform som inte bara kompletterar läroboken Trailblazer utan förstärker de moment som den fokuserar på. Övningar och uppgifter är interaktiva och självrättande och ger direkt återkoppling.

Titel: Allt-i-ett-bok, ISBN: 978-91-21-21236-3, 232 sidor

Annika Callerud, marknad
Tel: 08-6909094, E-post:annika.callerud@liber.se. Högupplösta bilder finns på http://b2b.liber.se/bild/

• lättare engelska a