Bakom kulisserna på IKEA

Midsommardans, sill och nubbe – och så Ikea. Få företeelser upplever vi som så svenska som möbelföretaget från Småland. Hur lyckades Ingvar Kamprad erövra världen med ett koncept där köparen själv får hjälpa till, med allt ifrån hemtransport till att skruva ihop hyllan med den berömda sexkantsnyckeln? I Fenomenet Ikea har den grävande journalisten Elen Lewis rotat fram hemligheterna bakom det företag som vi alla känner till, men få verkligen känner. Alla som vill ha en lektion i framgångsrikt företagande kan ha nytta och glädje av den här boken. Elen Lewis gräver i Ikeas interna kultur och arbetssätt, belyser framgångar och kartlägger problem. Vi får en unik inblick i hur Ikea egentligen fungerar och hur det uppfattas internationellt, och vi får svar på varför miljontals människor varje år vallfärdar till Ikea-varuhus runt om i världen. Ingvar Kamprad, nyligen 80 år fyllda, har aldrig frågat kunderna vad de vill ha - han talar helt enkelt om det för dem! Om författaren: Elen Lewis är journalist och redaktör för tidskriften Brand Strategy. Hon skriver också regelbundet för tidningar som the Financial Times, the Independent och Guardian. Fakta om boken: Titel: Fenomenet Ikea ISBN: 91-47-07755-7 Författare: Elen Lewis För mer information kontakta: Förlagsredaktör Anders Abrahamsson, tfn 040-25 86 15. För recensionsexemplar eller högupplöst bild på omslaget kontakta marknadskoordinator Elisabeth Karlsdotter, tfn: 040-25 86 80.