En av det mest hyllade böckerna om CSR

Pressmeddelande   •   Sep 03, 2010 09:50 CEST

Snart är det 12 månader sedan boken kom ut och för att hålla den aktuell har jag bestämt mig för att komplettera boken med ett nyskrivet efterord för att sammanfatta det som hänt sedan i september 2009. Vi har sett lågkonjunkturen bottna, Köpenhamnskonferensen misslyckas och intresset för klimatfrågorna störtdyka. Vad innebär det egentligen för företagen och deras hållbarhetsarbete?

Den information människor främst efterfrågar inom ämnet är en förklaring av de olika begreppen och ett resonemang kring den ekonomiska teorin. I det utdrag som funnits på sajten http://www.csripraktikenboken.se/ sedan boken släpptes har den ekonomiska teorin funnits och det har jag nu utökat med de olika begreppen också, säger författaren Per Grankvist.

Liber AB, etablerat 1973, är Nordens största läromedelsförlag med utgivning som riktar sig till hela utbildningsmarknaden och till professionella yrkesutövare inom ekonomi, juridik, beskattning, medicin/vård, pedagogik, teknik och offentlig förvaltning samt mot allmänmarknaden kartor. Ägare sedan 2007 är Bridgepoint Capital Ltd. www.liber.se