Liber nominerad till Svenska-Publishing priset 2005

Libers läromedel J2000 Rättskunskap och R2000 Redovisning och beskattning är nominerade till "Årets läromedel" Svenska Publishing-Priset 2005! Vinnarna för 2005 offentliggörs vid Svenska Publishing-Galan torsdagen den 10 november. Bland flera hundra tävlande är Liber AB nominerad för två titlar inom kategorin ”Årets läromedel 2005”, en kategori där endast fyra titlar kan bli nominerade. Det är J2000 Rättskunskap av Jan-Olof Andersson, Cege Ekström och Åsa Eliasson, samt R 2000 Redovisning och beskattning av Jan-Olof Andersson, Cege Ekström, Göran Lückander och Ola Stålebrink, som konkurrerar mot två andra nominerade läromedel. Priset är den åtråvärda Publishing statyetten som delas ut på Lidingö den 10 november. J2000 Rättskunskap har under 2005 kommit ut i sin första upplaga, den kompletteras med utförliga kommentarer & lösningar och en fyllig lärarhandledning med cd. Läromedlet är indelat i huvudblocken Samhälle, Familj, Konsument, Bostad och Arbete. R2000 Redovisning och beskattning, ett nytt flexibelt alternativ för kursen Redovisning och beskattning. Ett läromedel med bland annat en cd som ger möjlighet att träna på datorn. Författarteam med bred kompetens! Jan-Olof Andersson och Cege Ekström är lärare i ekonomiska ämnen samtidigt som de bedriver egen konsultverksamhet. De båda har skrivit ett flertal läroböcker inom ekonomi och juridik. Åsa Eliasson är jurist och hovrättsassessor, Göran Lückander är företagskonsult, med erfarenhet som ekonomichef både inom privat och offentlig verksamhet och Ola Stålebrink är utbildare och konsult inom IT-branschen. Läs mer om vilka som blivit nominerade till Svenska-Publishing priset 2005 på Populär Kommunikation http://www.popkom.se/page/8/118. Fakta om böckerna: Kontakta Marknadsansvarig Birgitta Persson, tfn 040-25 86 55 eller förläggare Per-Olof Bergsten 040-25 86 28. För recensionsexemplar kontakta: Elisabeth Karlsdotter, tfn 040-25 86 80.