Marknadsföringslära för hela företaget

Företag, organisationer och myndigheter bör introducera modernt marknadsföringstänkande inom alla avdelningar som kommer i kontakt med kunder, leverantörer, återförsäljare och andra samarbetspartners. Det hävdar Anders Parment, författare till den nya boken Marknadsföring - kort och gott som Liber nu lanserar. Med sina 150 sidor ger boken en kortfattad, kvalificerad och insiktsfull överblick över marknadsföringsområdet - läsning som passar alla yrkesverksamma, studerande och intresserade av marknadsföring.

I boken Marknadsföring - kort och gott tar författaren Anders Parment upp alla vanliga marknadsföringsteorier och knyter samman dem i tillämpningar för dagens konkurrensintensiva marknader. Gamla marknadsförings-sanningar som alltjämt gäller tas upp och nya, utmanande perspektiv presenteras.

- Alla organisationer som agerar på en marknad med konkurrens behöver ta del av och följa dessa idéer för att kunna bli framgångsrika. Det handlar om att lära känna sig själv som organisation, sina kunder, sin marknad och sina konkurrenter, säger Anders Parment.

Marknadsföring - kort och gott är inte bara riktad till marknadsförare utan till alla avdelningar i organisationen. Boken ger förståelse för hur marknader fungerar och hur företag kan marknadsföra sina produkter, och denna kunskap har alla som arbetar i en konkurrensutsatt verksamhet användning för. Ett mer genomgående marknadstänkande i en organisation gör organisationen mer konkurrenskraftig och spänningen mellan olika avdelningar minskar när till exempel produktutveckling och support bättre förstår marknadsföringens roll.

Om författaren:

Anders Parment är ek.dr och forskare vid Företagsekonomiska institutionen, Stockholms universitet. Han är också verksam som konsult och föreläsare. Han har tidigare gett ut böckerna Distributionsstrategier, som fick utmärkelsen Årets marknadsföringsbok 2007, Premium-, volym eller budgetmärke? samt Generation Y - framtidens konsumenter och medarbetare gör entré.

Kontakt: info@andersparment.com

Fakta om boken:

Titel: Marknadsföring - kort och gott

ISBN: 978-91-47-08798-3

Rek internetpris: 213 kronor

Information:

Förläggare: Ola Håkansson, ola.hakansson@liber.se, 040-25 86 12. För recensionsexemplar eller högupplöst bild kontakta Nina Kerfstedt, nina.kerfstedt@liber.se, 08-690 92 34.

• marknadsföring