Så når du framgång i detaljhandeln!

Många känner behov av nya färska råd och rön om hur handeln kontinuerligt kan förbättras och utvecklas.

I Butiksboken varvar författarna Helena Schmidt Thurow och Ann Sköld Nilsson internationell forskning och erfarenheter inom många handelsområden. Boken ger handfasta tips och råd på hur man skapar en helhet i erbjudandet till kunden och hur en verksamhet kan förbättras och utvecklas.

- Det är viktigt att inte stå still utan våga förändra och tänka nytt. Det är inte bara ledning och ägare som bär det ansvaret utan alla som arbetar med kundmöten och butiksutveckling. I Butiksboken kan läsaren ta del av forskning, få kunskap och känna mod att följa med i utvecklingen och ständigt förändra verksamheten, säger Helena Schmidt Thurow.

Butiksboken är en handbok i hur man förbättrar försäljning och lönsamhet. Här presenteras teorier och praktiska exempel på framgångsrika metoder från olika butiker och branscher, samt insiktsfulla intervjuer med ett stort antal personer inom detaljhandeln.

Om författarna:

Helena Schmidt Thurow, MBA, har mångårig internationell erfarenhet från ledande befattningar inom olika kedjeföretag. Hon arbetar idag som rådgivare med affärs- och kompetensutveckling inom handeln. Kontakt: 070 664 67 31, helena@thurow.se

Ann Sköld Nilsson är ekonom och marknadsförare och har arbetat många år inom detaljhandeln, som marknadschef och vd. Hon har lång erfarenhet av både praktiskt och strategiskt varumärkesarbete, service- och konceptutveckling samt intern kommunikation och implementering av CSR-frågor.

Fakta om boken:

Titel: Butiksboken - För dig som jobbar inom detaljhandeln

ISBN: 978-91-47-08925-3

Rek internetpris: 313 kronor

Information:

Förläggare: Lars Abramson, lars.abramson@liber.se, 040-25 86 24.

För recensionsexemplar eller högupplöst bild kontakta Nina Kerfstedt, nina.kerfstedt@liber.se, 08-690 92 34.