Upplevelsekommunikation som utmanar!

Kan man använda en tändsticksask för att nå ett retoriskt mål? Javisst, menar författaren Kjell Dahlin. Han har skapat sin egen syn på kommunikation – Popretorik. Liksom hans populära föreläsningar är boken välkryddad med underhållande och tankeväckande exempel. Som det med tändsticksasken. Eller den ukrainske taxichauffören, julbocken i Gävle eller ”plastpåsarnas eldorado” ... Retorik är inte bara ämnat för politiker och bilförsäljare. Här får vi lära oss att alla är retoriker och att allt kommunicerar. Alltid! Detta synsätt innebär en valmöjlighet. Antingen utnyttjar du Popretorik, eller så faller du offer för den. Vad väljer du? Kjell Dahlins ifrågasättande perspektiv på den traditionella kommunikationen ger aha-upplevelser och får dig att inse hur lite du vetat om retorikens potential. Och hur mycket du kan vinna med Popretorik, oavsett om du är företagsledare, marknadsförare, säljare – eller kanske konsument och därmed mottagare av popretorik. Söker du jobb, eller behöver du kanske övertyga din partner i någon viktig fråga? Utnyttja Popretorik! Om författaren: Kjell Dahlin är fil kand. inom retorik och är en mycket populär föreläsare. Han har också erfarenhet från kundservice och försäljning. Fakta om boken: Titel: Popretorik – Upplevelsekommunikation som övertygar Författare: Kjell Dahlin ISBN: 91-47-07773-5 Ca-pris: 252 kr exkl moms, Internetpris 175 kr exkl moms på www.liber.se För information om denna bok kontakta förläggare Lars Abramson, lars.abramson@liber.se, tfn 040-25 86 24. För högupplöst bild på omslaget kontakta marknadsförare Suzana Susec, suzana.susec@liber.se, 040-25 86 87. Wolters Kluwer Education är Europas främsta läromedelsförlag. Lärare, elever och studenter i ett flertal europeiska länder använder tryckta och elektroniska läromedel från något av divisionens företag: Liber (Sverige), Wolters-Noordhoff (Nederländerna), Nelson Thornes (Storbritannien), Bildungsverlag EINS (Tyskland) och Wolters Plantyn (Belgien).Wolters Kluwer Education är en division inom Wolters Kluwer-koncernen. Koncernens omsättning uppgick till € 309m år 2005.