Vår tid kännetecknas av globalisering - men vad är globalisering?

Pressmeddelande   •   Okt 19, 2012 08:48 CEST

BeGreppbart är en serie introducerande böcker i samhällsvetenskap. Varje bok behandlar ett centralt begrepp och adderar en pusselbit till vår förståelse av samhället. Utforskande. Fokuserat. Dynamiskt. Greppbar kunskap i ett nötskal. Helt enkelt.

”Vår tid kännetecknas av globalisering – men vad menas egentligen med detta begrepp? Denna välskrivna, väldokumenterade och elegant argumenterade bok ger läsaren precis vad hon eller han behöver veta för att kunna svara på den frågan.”

Richard Swedberg

Om författarna:

Tommy Jensen är professor i företagsekonomi och verksam vid Institutionen för företagsekonomi, Stockholms universitet. Han forskar om organisationers och företags roll och ansvar i samhället och har bland annat skrivit om globalisering; marknad, organisation och moraliskt ansvar; privatisering av offentlig verksamhet; företags arbete med etiska koder och intressentrelationer.

Aina Tollefsen är docent i kulturgeografi och verksam vid Institutionen för geografi och ekonomisk historia, Umeå universitet. Hon forskar inom ekonomisk geografi och utvecklingsgeografi och har skrivit om migration och arbete i Latinamerika, Asien och Europa.

Fakta om boken:

Titel: BeGreppbart - Globalisering

ISBN: 978-91-47-09590-2

Information:

Förläggare: Ola Håkansson, Ola.Hakansson@liber.se, Tel: 040-258612

För recensionsexemplar kontakta: Sofie Breslin, Sofie.Breslin@liber.se

Ladda hem en högupplöst bild: http://b2b.liber.se/bild/

Liber AB etablerades 1973 och är ett av Nordens största läromedelsförlag. Vi vill inspirera till ett gränslöst lärande med en bred utgivning av såväl tryckta som digitala läromedel och utbildningsmaterial för utbildningsmarknaden och professionella yrkesutövare. Besök www.liber.se