Louise Eklund (L), regionråd i Skåne, valdes under söndagen till ledamot i Liberalernas partistyrelse.

Louise Eklund invald i Liberalernas partistyrelse

Under helgens landsmöte har Liberalerna valt in det skånska regionrådet Louise Eklund (L) till Liberalernas partistyrelse. Louise Eklund blir en av 14 nya ledamöter som väljs in till partistyrelsen.

- Jag är oerhört glad och hedrad över förtroendet att ingå i Liberalernas partistyrelse. Den nya styrelsen kommer att ha en stor uppgift framför sig. Jag hoppas kunna driva på för att Liberalerna ska ligga i framkant när det gäller ny grön teknik och innovativa lösningar för infrastrukturen och klimatet säger Louise Eklund (L), regionråd i Skåne.

Louise Eklund (L) är regionråd i Region Skåne. Hon är ordförande för Innovation Skåne och vice ordförande i Region Skånes regionala utvecklingsnämnd. Hon är doktor i historia med en examen från Oxford University. Louise Eklund har ett stort intresse för forskning och innovation, grön tillväxt och hållbar utveckling.

Bland de namn som valts till partistyrelsen finns de skånska riksdagsledamöterna Mats Persson (L) och Christer Nylander (L). Den senare behåller även sin plats som andre vice ordförande för Liberalerna.