Pressinbjudan: Första spadtag till framtidens förskola i Råcksta

Ulrika Frändén
pressansvarig

Pressinbjudan:
Första spadtag till framtidens förskola i Råcksta

Tid: Måndagen den 22 april kl. 10.30
Plats: Håsjögränd 12 i Råcksta

Äntligen är det dags att påbörja bygget av den allra första "Framtidens förskola". Måndagen den 22 april klockan 10.30 är du varmt välkommen att närvara vid första spadtaget på Håsjögränd 12 i Råcksta.

Det firas med en ceremoni där bland andra skolborgarrådet Lotta Edholm, Åsa Öttenius, vd SISAB, och Fredric Kastevik, vd JM Entreprenad AB, kommer att medverka. Barn från området kommer också att närvara vid spadtaget. Under evenemanget bjuds det på lättare förtäring.

Välkommen!

Fakta:
”Framtidens förskola” är ett helt nytt koncept som SISAB (Skolfastigheter i Stockholm AB) har tagit fram tillsammans med referenspersoner från stadsdelarna för att kunna korta byggtiderna och hålla kostnaderna nere. Framtidens förskola erbjuds i tre olika storlekar: fem, sex eller åtta avdelningar. Samtliga är i två plan.

Först ut att beställa konceptförskolan är Hässelby-Vällingby stadsdelsförvaltning. Den kommer att byggas i Råcksta under 2013.