Anne Lamott – ett amerikanskt författarskap som är värt att upptäcka

Anne Lamott – ett amerikanskt författarskap som är värt att upptäcka

Hjälp, Tack, Wow är den uppmärksammade och uppskattade författaren Anne Lamotts första bok på svenska. Den har legat som bästsäljare på New York Times boklista, precis som flera av hennes andra böcker. I den här boken sammanfattar Lamott allting som hon har lärt sig om bön till de tre mest nödvändiga bönerna: Hjälp, Tack och Wow.

Dessa böner – att be om hjälp från en högre makt, att uppskatta det goda som vi har fått och att känna förundran över världen runt omkring – kan hjälpa oss genom vardagen och visa en väg fram genom livet. Speciellt under tuffa tider.

“Fylld av Lamotts unika typ av humor, klokhet och grundläggande andliga insikt … Hon har en förmåga att sätta ord på vad det innebär att acceptera och omfatta den skönhet, mysterium och smärta som livet rymmer.” (San Antonio Express-News)

”Ett uppfriskande enkelt grepp på den andliga praktiken bön i ett mycket greppbart format. Lamott lyckas skickligt framföra idén att när vi försöker kontrollera våra omständigheter så har vi förlorat förmågan att se det goda och mirakulösa i vår vardag … det finns mer att upptäcka här än man först kan ana.” (Kirkus Reviews)

Närmaste åren kommer Libris även att ge ut Lamotts böcker Stitches och Hallelujah Anyway.

För recensionsexemplar och intervjuförfrågningar kontakta josefin.oberg@libris.se, 076-503 84 10

Bokförlaget Libris grundades 1952, men verksamheten har pågått sedan 1910-talet. Vår utgivning omfattar skönlitteratur och facklitteratur, och kännetecknas av vår kvalitet och fokus på existentiella frågor. Vi ger ut fackböcker inom samhälle, psykologi och teologi.