Ny bok från författarna bakom succén Drunkna inte i dina känslor

Ny bok från författarna bakom succén Drunkna inte i dina känslor

Deras tidigare bok om högkänslighet, Drunkna inte i dina känslor, har sålt i nästan 100 000 exemplar. Den har varit, och är fortfarande, en ögonöppnare för många människor som äntligen hittat en personlighetstyp att känna igen sig i. Nu är författarna Doris Dahlin och Maggan Hägglund tillbaka med en våga sätta gränser-bok för sensitivt begåvade, Hitta din känslostyrka.

"Du har rätt till gränser. För att skydda din tid, din energi. För att kunna leva det liv du vill, utnyttja din begåvning och blomstra. Gränser är att välja. Välja vem och vad du släpper in i ditt liv. Vad du väljer att ägna din tid och din energi åt. Men – och det är viktigt att komma ihåg – alla andra har samma rätt att sätta gränser i sina liv. (...) Det gäller att hitta en balans. Att klart och tydligt säga NEJ till vissa saker för att säga ett klart och tydligt JA till andra.Ur boken

I Hitta din känslostyrka skriver författarna om det viktiga och svåra med att vara högkänslig, starkskör eller sensitivt begåvad – och att sätta gränser. Det är en bok om att lära sig att säga nej på ett bra sätt och att hitta balansen mellan att freda sitt eget område och dela livet tillsammans med andra. En balansgång som inte alltid är så lätt, särskilt inte när man består av extra mycket känslor.

"En underbar överlevnadsguide för alla starka men sköra. Jag önskar att alla fick läsa den."
Hillevi Wahl, Metro, om Drunkna inte i dina känslor.

För recensionsexemplar och intervjuförfrågningar kontakta press@libris.se, 076-503 84 10