Ny bok: Herregud & Co – ett leende om dagen

Ny bok: Herregud & Co – ett leende om dagen

Det började som en bildblogg, tog sedan steget över till Facebook och därefter till Instagram. Nu kommer Royne Mercurios bilder i en bok döpt efter hans populära Facebook-sida: Herregud & Co.
    – Världen går att göra lite vackrare och lite varmare. Det vill jag att mina bilder ska påminna om, säger Royne Mercurio.

Illustratören Royne Mercurio lägger varje dag ut en bild på den populära Facebook-bloggen Herregud & Co. Mer än 25 000 personer gillar sidan. När bilderna nu samlas i en spiralkalender har han valt ut 365 stycken som väcker glädje, hopp och eftertanke.

Royne Mercurio är en bildintresserad kommunikatör i Svenska kyrkan i Linköpings domkyrkopastorat.

För intervjuer, mer information och för recensionsexemplar, kontakta Vilhelm Hanzén, PR- och kommunikationsansvarig: vilhelm.hanzen@libris.se, 019-20 84 10