Växtvärk åter ute på turné

Växtvärk åter ute på turné

En personlig föreställning om resan från barnatro till vuxentro. Det bjuder Librisförfattaren Carl-Henric Jaktlund och musikern Michael Johnson på under höstturnén Växtvärk.

På varsitt håll har Jaktlund och Johnson skrivit om sina upplevelser att hantera sin kristna tro när livet skiftar, i böcker och på skivor.

– Det är ju mycket som händer i livet, både i det yttre och inre, när man går från barnaåren via tonår in i vuxenlivet. Det är en ordentlig resa där mycket förändras, på många sätt blir man ju i stort sett en annan ny människa, säger Carl-Henric Jaktlund.

Vad händer med tron då, förändras även den eller blir den kvar där i uppväxtåren som ett fint eller kanske besvärande minne? Både Carl-Henric Jaktlund och Michael Johnson har fått med sig tron upp i vuxenlivet men det har inte skett problemfritt och utan kamp.

– Det är den erfarenheten och resan som vi nu delar med oss av i en föreställning som vi döpt till ”Växtvärk” – en växtvärk i själen när tron vill växa sig större än den tidigare varit. Carl-Henric berättar från sitt håll genom tal, filmer och annat gestaltande, till det har vi lagt mina sånger och fått en dramaturgisk kurva som lockar till såväl skratt som allvar, berättar Michael Johnson.

Michael Johnson är musikpastor, musiklärare samt artist med fyra skivor i bagaget varav flera låtar spelats flitigt på exempelvis P4, Carl-Henric Jaktlund är journalist på tidningen Dagen och författare till två böcker, varav den senaste, Vägen är smal men livet är brett, är utgiven på Libris förlag.

Turnén anordnas av Carl-Henric Jaktlund och Michael Johnson i samarbete med Libris förlag, Dagen, TV-inter och Bilda.

TURNÈDATUM:
4 oktober – Pingstkyrkan, Lund (klockan 19.00)
5 oktober – Sionförsamlingen, Linköping (klockan 20.00)
6 oktober - Pingstförsamlingen, Falköping (klockan 19.00)
17 oktober - Pingstkyrkan, Varberg (klockan 19.00)
18 oktober – Pingstkyrkan Europaportalen, Malmö (klockan 19.00)
20 oktober – Pingstkyrkan, Borås (klockan 19.00)
21 oktober – Partille kulturrum, Sävedalen (klockan 18.00)

Presskontakt:
Carl-Henric Jaktlund 076-538 24 94
Michael Johnson 070-570 62 03

Turnétrailer: http://www.youtube.com/watch?v=zISpnnChvAs