Clear Channel förstärker synlighet och marknadsföring till Stockholm Tunnel Run Citybanan 2017

Stockholm Tunnel Run Citybanan 2017 får nu en stark mediepartner genom Clear Channel som är störst i Sverige på reklam i stadsmiljön och kommer ha alla reklamytor i nya Citybanan.

- Vi kommer att få mycket hjälp med exponering innan loppet och på så sätt attrahera så många löpare som möjligt. Medieutrymmet är primärt reklamskyltar i tunnelbanan vilket också är en bra koppling till själva loppet som genomförs under mark i Stockholm City. Genom Clear Channel och deras kompetens inom medieexponering kommer vi att få väldigt bra möjligheter att synas för alla målgrupper, säger Tomas Hoszek Generalsekreterare för Lidingöloppet.

Clear Channel kommer att stötta Stockholm Tunnel Run Citybanan med reklamutrymme i Stockholm City och även utforma, producera och placera ut kart- och informationsskyltar för att deltagare enkelt ska hitta rätt plats och område på arenor vid start och mål.

- Att samarbeta med Stockholm Tunnel Run Citybanan känns helt rätt för oss. Först för att vi är ett väldigt sportintresserat företag, men främst för att vi syns och finns i den urbana stadmiljön och det är där vi – varje dag - möter människor med kraftfull kommunikation, säger Sofie Brange, press- och kommunikationsansvarig på Clear Channel

Lidingöloppet har efter ansökan till Trafikverket fått möjligheten att använda Citybanans service och utrymningstunnel som arena för loppet Stockholm Tunnel Run – Citybanan. Motionsloppet Stockholm Tunnel Run Citybanan kommer bara att ske en gång, sedan förblir tunneln stängd för allmänheten. Loppet arrangeras 25:e mars och kommer att vara ca 8 km.

För mer information vänligen kontakta:

Sofie Brange, press- och kommunikationsansvarig, Clear Channel, 0702-852959, sofie.brange@clearchannel.se

Tomas Hoszek, Generalsekreterare Lidingöloppet 070-513 44 88. Kontakt kan även tas via press@lidingoloppet.se

Om Clear Channel Sverige: Clear Channel Sverige är ett ledande medieföretag som har varit pionjärer inom utomhusreklam sedan 1879. Genom att hjälpa våra kunder att nå ut med rätt budskap i rätt miljö, bidrar vi till att företag och organisationer kan växa och bli framgångsrika. På så sätt kan vi också själva fortsätta att växa och utveckla nya inspirerande sätt att nå fram i stadsmiljön. Vi gör helt enkelt våra kunder framgångsrika och stadsmiljöer mer dynamiska. Vi är en del av Clear Channel Outdoor och finns representerade i över 50 länder på 5 kontinenter. www.clearchannel.se | www.instagram.com/clearchannelnordics