Seeda dig till TCS Lidingöloppet med Racefox – när du vill

Seeda dig till TCS Lidingöloppet med Racefox – när du vill

Nu utökar TCS Lidingöloppet och Racefox möjligheterna att seeda dig på egen hand till fler ställen i Stockholmsområdet.

För att få stå i en startgrupp lite längre fram, kan du seeda dig till TCS Lidingöloppet. Seedningen baseras på dina resultat i olika löplopp, samt på tidigare resultat i Lidingöloppet. Nu finns ett sätt till.

I höstas lanserade Racefox möjligheten att seeda sig genom att springa sista milen från Grönsta gärde – när som helst! Nu läggs fler ställen till och du kan nu springa ditt eget seedningslopp i Ursvik, Lida och Hellasgården i Stockholm, samt Skatås i Göteborg.
– Det här är populära motionsanläggningarna i och nu får fler chansen att fixa sin önskade startgrupp – när det passar just den löparen, säger Lidingöloppets generalsekreterare Tomas Hoszek.

Och det är enkelt.
– Det är bara att öppna appen Racefox Run och springa iväg. Appen klockar din tid och resultatet skickas direkt till Lidingöloppet. Seedningsresultatet landar i din telefon bara några minuter efter passet är klart. Är du inte nöjd med tiden, så är det bara att försöka igen. Den som använder Racefox app identifierar sig mot Lidingöloppet lika tydligt som med ett ID-kort genom sitt unika löpsteg, rörelsemönster går inte att kopiera, berättar Magnus Jonsson, vd på Racefox.

Här kan du seeda dig till TCS Lidingöloppet digitalt med Racefox Run:

Grönsta Gärde (Lidingöloppets sista mil), Lidingö, 10 km

Hellasgården, Nacka, 5 km (rundan springs två varv)

Ursvik, Solna, 5 km (rundan springs två varv)

Lida, Huddinge 7,6 km (rundan springs två varv)

Skatås, Göteborg 10 km

Tomas Hoszek, press@lidingoloppet.se, tel 070-513 44 88

Claes Kalderén claes@racefox.se tel 070-564 88 28

Om Racefox

Racefox är ett företag sprunget ur forskning på KTH och Swedish Institute of Computer Science. Racefox analyserar dina rörelser och berättar i realtid hur du effektiviserar din löpning. Du blir snabbare och minskar risken för skador på samma gång. Effekterna av Racefox Run märks redan efter fyra träningspass - och det spelar ingen roll om du är nybörjare eller en mera erfaren löpare. Racefox Run anpassar träningen till just din nivå. Genom ett smartbälte och en app till din smartphone kommer du igång på några minuter.

Lidingöloppet Ultramarathon
Vårmilen

www.tcslidingoloppet.se | www.blodomloppet.se | www.lidingoloppetultra.se | www.lidingoloppetmtb.se