Stockholm Tunnel Run och adidas i samarbete

Stockholm Tunnel Run och adidas i samarbete

Den 22 november 2014 går Stockholm Tunnel Run av stapeln. Tillsammans med Lidingöloppet som arrangör blir det en 10 kilometer unik löparupplevelse i Norra Länkens tunnlar, innan biltrafiken släpps på.  Nu inleds ett partnerskap med adidas som satsar stort på löpning och kommer att vara med som samarbetspartner under detta once in a life time-evenemang.

Succén med lanseringen av boost i början av 2013, en revolutionerande teknologi för adidas löparskor, var startskottet för en storsatsning inom löpning för adidas, med målet att bli nummer ett. Tillsammans med Göteborgsvarvet, Lidingöloppet  och Midnattsloppet blir Stockholm Tunnel Run  det fjärde stora loppet som adidas sponsrar och en viktig del av adidas storsatsning inom löpning.

- Genom samarbetet med Stockholm Tunnel Run når adidas en ung och urban målgrupp som gillar nya utmaningar. Vi kommer vara med och göra Tunnel Run till ett häftigt lopp och en unik upplevelse, säger Jonas Carlström, sponsringsansvarig på adidas.

Intresset för Stockholm Tunnel Run är mycket stort bland löpare runtom i Sverige och i dagsläget är det över 30000 anmälda.

- Vi är glada att kunna ha adidas med oss som partner, med sitt stora kunnande kommer de bidra med innovationer inom såväl produkter som konceptet kring Tunnel Run, säger Tomas Hoszek, VD för Lidingöloppet.

Stockholm Tunnel Run är ett 10 km lopp som arrangeras den 22 november 2014 där alla är välkomna att vara med - allt från elit till motionär. De som deltar i loppet kommer att få en unik upplevelse i Norra Länkens tunnlar innan biltrafiken släpps på. Start och mål är i Värtahamnen.
Läs mer på: www.tunnelrun.se

För ytterligare information:

Anna Lundh, Projektledare Stockholm Tunnel Run 2014
070-399 49 64, e-mail: press@lidingoloppet.se

Filip Göransson, adidas

070-754 91 17, e-mail: filip.goransson@adidas.com

Norra länken är Norra Europas största vägtunnelprojekt som byggs av Trafikverket i samarbete med Stockholm Stad. Norra länken byggs för att förbättra trafiksituationen i Stockholm, men också för att minska miljöbelastningen. För mer information om Norra länken, besök www.trafikverket.se/norralanken