Ving och TCS Lidingöloppet tar tåget till Alperna

Ving och TCS Lidingöloppet tar tåget till Alperna

Ving och TCS Lidingöloppet inleder ett nytt resesamarbete och arrangerar sin första gemensamma träningsresa med tåg. Där får deltagarna träna löpteknik under ledning av friidrottsprofilen Malin Ewerlöf. Resenärerna coachas och inspireras av Ewerlöf, samtidigt som de får springa i en vacker skogsmiljö som liknar TCS Lidingöloppets naturliga terräng.

– Vi märker av den ökade efterfrågan på resor med tåg och är glada över att nu kunna presentera ytterligare en resa, denna gång till de vackra alpmiljöerna i Österrike. Samtidigt ser vi att många av våra kunder är intresserade av träning och en aktiv semester, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving.

Teknik och inspiration

Den 19 maj avgår träningståget från Sverige via Danmark och Tyskland mot österrikiska Riezlern som ligger vid gränsen mot Tyskland. Där väntar tre dagars löpträning i alpmiljö och boende på Sport- & Familienhotel Riezlern. Här får motionärerna uppleva naturen i Kleinwalsertal, som är en av de vackraste regionerna i Alperna.

– Vår nya satsning på löparresor med tåg ger träningsintresserade möjlighet att öva löpteknik i en härlig miljö. Tillsammans med Ving och Malin Ewerlöf erbjuder vi en resa med både praktisk träning och inspiration som ökar chanserna att bli en bättre löpare, säger Fredrik Montgomery marknads- och kommunikationschef för TCS Lidingöloppet.

Stockholm och Köpenhamn

Dagarna fylls med olika träningspass och föreläsningar under ledning av Malin Ewerlöf och experter från TCS Lidingöloppet. Det kommer vara kvalitativa pass som utmanar deltagarna, så att de kan vässa sin löpning och nå ännu bättre resultat.
Under 2019 återlanserade Ving tågsemestrar med resor till Davos och Engelberg. Sedan januari säljs även tågpass, One Country Pass, i utvalda europeiska länder i kombination med flyg till och från Sverige.

Löparresan till Alperna i maj 2020 arrangeras av Ving i samarbete med en av landets främsta tågresebyråer, trainplanet.com och TCS Lidingöloppet.

Resan startar i Stockholm och för svenskar som bor i de södra och västra delarna av landet finns det möjlighet att hoppa på i Köpenhamn. '

Prisexempel

I priset, fr. 9 330 kr, ingår tågresa ToR från Stockholm eller Köpenhamn med avresa 19/5, 2020 samt boende i tre nätter på Sport- & Familienhotel Riezlern inklusive lokala transporter.

Mer info om löparresan: https://www.ving.se/resor/tagresor/loparresa Mer info om andra träningsresor: https://www.ving.se/traningsresor

Bättre seedning på semestern

Ving är sedan två år partner till TCS Lidingöloppet. Partnerskapet innebär också bland annat att Vings resenärer har möjlighet seeda sig för att få en bättre startposition i TCS Lidingöloppet på ett 30-tal Vinghotell runt om i världen.

Malin Ewerlöf är en välkänd och mycket erfaren långdistanslöpare som vunnit en rad internationella mästerskapsmedaljer under sin långa löparkarriär. Numera kallar sig Malin för elitmotionär och framförallt som PT för motionärer i löpning.

Fakta om Trainplanet

Företaget startade 2015 som den första renodlade tågresebyrån i Sverige och är idag den ledande tågresebyrån med tusentals resmål i 30 länder.

Fakta om Ving

Ving som utvecklat och arrangerat semesterresor för svenska folket i mer än 60 år, erbjuder resor till fler än 400 resmål i över 50 länder, och nu även tågsemesterpaket. Senast Ving arrangerade tågresor var 2010. I dag arrangeras paketresor

www.tcslidingoloppet.se | www.blodomloppet.se | www.lidingoloppetmtb.se