Fia Mineur

Life anställer Fia Mineur som marknadschef

Life, Nordens största hälsokedja, anställer Fia Mineur som chef för reklam- och säljplanering. Fia har en bakgrund inom marknadsföring bl.a som PR-chef för PUMA och global marknadschef för OSM Group. I sin nya roll kommer Fia arbeta med att utveckla Lifes ledande position inom hälsofackhandeln i Sverige.

Under våren har Life inlett ett strategiskt arbete för att bli mer agila. Ett steg i satsningen är att interagera marknadsavdelningen med säljavdelningen, där man nu skapar en gemensam reklam- och säljplaneringsavdelning. Ett arbete som redan är påbörjat och nu kommer utvecklas under ledning av Fia.

-Vi är glada över att välkomna Fia till Life. Hon har en gedigen bakgrund inom retail vilket gör att hon har en förståelse för marknaden och den utveckling som Life nu gör. Tillsammans med hennes långa erfarenhet inom marknadsområdet kommer Fia lyfta Life till en ny nivå, säger Thomas Johansson, marknadsdirektör på Life Europe AB.

-Det känns jättespännande att börja på Life och få arbeta med något så bra som hälsa. Jag lever själv ett aktivt liv och tävlar bl.a inom OCR och är därför noga med att köpa högkvalitativa produkter som Lifes egna Gainer, Whey och Magnesium, säger Fia Mineur.

- Att det bara är femtio procent av marknaden som använder hälsoprodukter ska det bli ändring på avslutar Fia.

Thomas Johansson, Marknadsdirektör på Life
E-post: thomas.johansson@lifeeurope.com