Life satsar på naturlig hudvård, lanserar serie för nordiskt klimat

Life satsar på naturlig hudvård, lanserar serie för nordiskt klimat

Life lanserar Body & Soul, en vårdande hudvårdsserie med naturliga och ekologiska ingredienser. Serien är anpassad för ett nordiskt klimat där samtliga produkter har 95-100 procent naturligt innehåll. Body & Soul lanseras i Lifes butiker runt om i Sverige i januari 2017.

Life har under det senaste året märkt ett ökat intresse för naturliga hudvårdsprodukter. Därför utökar man nu sitt sortiment med en serie naturliga produkter anpassade för hela kroppen. Serien som är speciellt anpassad för ett nordiskt klimat är framtagen för att vara tuff nog för extremt väder och mild nog för känslig hud.

• Är man nyfiken på naturlig skönhet är Body & Soul ett perfekt val med priser mellan 59-149 kronor. Det är produkter som tar naturlig hudvård på allvar. Eftersom det idag inte finns en tydlig standard för ekologisk hudvård har det varit viktigt för oss att vara transparanta. På alla produkter kan man därför se hur stor del av innehållet som är ekologiskt, säger Isabell Skoglund, kategorichef på Life och jurymedlem i Organic Beauty Awards 2017.

Body & Soul består av serierna Smooth Almond med en doft av mandel och ros, Citrus med en fräsch ton samt Sensitive, en parfymfri och dermatologiskt testad serie för extra torr och känslig hud. I sortimentet finns även fem kroppsoljor framtagna för olika behov och hudtyper. Hela serien har 95-100 procent naturligt innehåll och är i huvudsak doftsatt med naturliga doftämnen. Alla förpackningar är återvinningsbara.

• Allt fler inser hur viktigt det är att använda bra och naturliga produkter till huden. Men många tycker det är dyrt eller svårt att hitta rätt. Vårt mål med Body & Soul har varit att ta fram en serie hudvårdsprodukter som faktiskt fungerar, håller ett bra pris och är enkla att använda. Det tycker jag vi har lyckats med, avslutar Isabell Skoglund.

Body & Soul består av:
Sensitive, lanseras vecka 5
Bodycream 119 kr/ 250 ml, Deodorant 59 kr/ 60 ml, Showercream 89 kr/ 250 ml.

Smooth Almond, lanseras vecka 5
Bodylotion 119 kr/ 250 ml, Bodysouffle 149 kr/ 250 ml, Deodorant 59 kr/ 60 ml, Handcream 79 kr/ 60 ml, Handsoap 79 kr/ 250 ml, Showergel 89 kr/ 250 ml.

Citrus, lanseras vecka 11
Bodylotion 119 kr/ 250 ml, Bodyscrub, 99 kr/ 250 ml, Bodysouffle 149 kr/ 250 ml, Deodorant 59 kr/ 60 ml, Handcream 79 kr/ 60 ml, Handsoap 79 kr/ 250 ml, Showergel 89 kr/ 250 ml.

Kroppsoljor, lanseras vecka 5
Arganoil 149 kr/ 100 ml, Energizing Bodyoil 149 kr/ 100 ml, Glowing Bodyoil 149 kr/ 50 ml, Relaxing Bodyoil 149 kr/ 100 ml, Stretchmark Bodyoil 149 kr/ 100 ml.

För mer information vänligen kontakta:
Fanny Broms Seving
PR- ansvarig