E-terapi för att hantera lycka - ett emotionellt träningsprogram!

Den känslomässiga/andliga hälsan behöver underhållas och repareras för att vi ska må bra emotionellt, precis som den fysiska hälsan behöver underhållas med motion och bra näring. Vi har alla mycket att vinna på att arbeta kontinuerligt med vår känslomässiga hälsa, att missköta den blir som motsvarigheten till att jo-jo banta för det fysiska måendet. När vi slarvar med vår emotionella träning tappar vi "emotionell muskelmassa" och drabbas lättare av humörs-svackor, irritation, sorgsenhet och i förlängningen kan det till och med trappas upp till depressioner och ångest.

Lifecap erbjuder E-terapi (Web-baserad KBT, Kognitiv Beteende Terapi) om att hantera lycka. Ett emotionellt träningsprogram, som stärker vår motståndskraft mot känslomässiga svackor. Hela WEB-terapin är ett omfattande material som innehåller flera sessioner med en rad uppgifter som behöver lösas av deltagaren för att han/hon ska nå ett optimalt resultat. Lifecap, ISO-certifierat sedan år 2009, har utbildat terapeuter och coacher med kognitiv inriktning sedan före sekelskiftet. Företaget är föregångare på området E-terapi, där de är unika eftersom de involverade terapeuterna själva har egenupplevd erfarenhet inom de områden som de leder. E-terapin om att hantera lycka leds av företagets grundare, Gaya Pienitzka som själv är terapeutiskt utbildad med genuin erfarenhet samt författare till en rad självhjälps-böcker.