Född med osäkert kön? Sex procent av alla nyfödda flickor drabbas.

Pressmeddelande   •   Jun 07, 2014 22:48 CEST

Lifecap, som har till syfte att hjälpa människor att hjälpa sig själva till ett bättre mående, fortsätter att ta upp svåra och viktiga ämnen i direktsändning i Radio Roslagen. Det sker under tisdags-sändningarna av Godmorgon Roslagen klockan 08.00 - 09.00. Den 10/6 intervjuar programledaren Gaya kognitiva coachen och diplomerade samtals- och energiterapeuten Anna-Lena Thorsén, med egen erfarenhet av problematiken, om hur det är att växa upp med osäkert kön.  Problemet drabbar så många som sex procent av alla av nyfödda flickor och det är sällan vi hör talas om det. Anna-Lena har inte bara egen erfarenhet, hon ägnade dessutom en av sina uppsatser under studietiden till terapeut åt att söka reda på allt hon kunde finna om fenomenet, och har därför både praktisk erfarenhet och mycket teoretisk kunskap om ämnet. Vi på Lifecap är stolta över den djupa kompetens vi kan förmedla och vill uppmuntra alla som har frågor om ämnet att gå in på Radio Roslagens hemsida och delta aktivt i radioprogrammet genom att ställa frågor under direktsändningen på tisdag. Programmet spelas in och det går att lyssna på det via en länk på Radio Roslagens hemsida efter avslutad sändning.

Lifecap hjälper männiakor at hjälpa sig själva till ett bättre mående

Lifecap AB, Tulka 1745, Vändviksvägen 7, 760 49  HERRÄNG

www.lifecap.se