När stressen sätter sig i kroppen och blir till fysiska åkommor.

Den 12/2 sände Radio Roslagen programmet "Fånga ditt liv". Det blev ett intressant samtal mellan programledare Gaya Pienitzka från Lifecap och Dipl. Terapeut Kicki Pettersson om hur stress kan sätta sig i kroppen och bli till fysiska åkommor. Kicki menar att det kan handla om att det finns en bristande förmåga att hantera känslor som ligger till grund för att stressen manifesteras som fysiska åkommor. Under programmet tar tas även ämnena medberoende och högkänslighet upp.

Under våren 2019 kommer en E-terapi för att förstå och börja hantera stress som manifesteras som fysiska åkommor att produceras i samarbete mellan ISO-certifierade Lifecap och Dipl. Terapeut Kicki Pettersson. Lifecaps samtliga E-terapier produceras i samarbete med terapeuter som har egenupplevd erfarenhet av att ha löst de problem som de idag hjälper andra att lösa.