Naket om sviterna efter sexuella övergrepp och vägen tillbaka.

Pressmeddelande   •   Aug 21, 2018 09:00 CEST

Yvonne var utsatt för sexuella övergrepp från det hon var 5 - 14 års ålder. Upplevelsen höll henne fängslad i form av posttraumatisk stress (PTSD) ända till hon blev farmor.

Yvonne Kullenstierna utsattes för sexuella övergrepp från det hon var 5 år till dess hon fyllde 14 år. Upplevelsen höll henne fängslad i form av posttraumatisk stress (PTSD) ända till hon blev farmor. Idag har hon bearbetat de trauman hon utsattes för. Hon har gjort upp med sitt förflutna i boken "Jag kommer aldrig mer att vara tyst". Hon delar generöst med sig av sina erfarenheter i  gårdagens avsnitt av "Fånga ditt liv" i Radio Roslagen. Gaya Pienitzka, som själv utsattes för en våldtäkt i unga år, samtalar på djupet med Yvonne och får ta del av hur hon läkt sina sår.

I samtalet konstateras att det inträffade har orsakat mycket smärta men de båda kvinnorna har bearbetat de traumatiska händelserna och arbetar idag med att förebygga att andra drabbas och de arbetar båda med att hjälpa andra utsatta.

Lifecap "Hjälper människor att hjälpa sig själva till ett bättre mående". Det sker via E-terapi, WEB-terapi, kurser samt kognitiva (KBT) coach- och terapeututbildningar

Lifecap AB, Vändviksvägen 7, 760 49  HERRÄNG

Kommentarer (0)