Vad är det med arga och känslomässigt avstängda män?

Det är skillnad mellan kvinnor och män! Klä av dem så syns det! Det innebär inte att könen är olika värdefulla, eller att det är okej att diskriminera. Det är bara ett biologiskt  faktum. Vi är byggda på olika sätt och i och med att kvinnan kan bära barn så har vi även behov av olika hormon- och signalsubstans sammansättning och användning. Vi vet även att olikheten under åratal givit till följd att vi bemöts på olika sätt. När vi bemöts på olika sätt skapar vi strategier för att få och nå det vi vill som är anpassat efter de bemötande vi får. Det är svårt att svara på om det är genetiskt, könsberoende eller bara ett resultat av det bemötande vi fått, men om vi generaliserar tycks sättet att hantera känslomässigt dåligt mående variera mellan könen. Kan det vara så att sorg och depression kan vara grundorsaken när vi ser och möter en aggressiv och känslomässigt avstängd man? Gaya från Lifecap samtalar med kognitiva coachen och 12-stegsterapeuten Stefan Slotte utifrån frågorna:-Är det sant ?-Känslomässigt avstängd ?-Vadå trasiga leksaker ? -Vad blir det för drivkrafter av detta?Lyssna på direktsändningen från Radio Roslagen tisdagen den 4/11 mellan 8.00 - 9.00. Det finns möjlighet att ställa frågor via chatten. Det går även att lyssna på det inspelade programmet efter avslutad sändning.