Al Pitcher bjuder in till studentmatiné i Umeå 21/3

Trycket på biljetter i Umeå för Al Pitchers föreställning ”Nääämen it’s Al Pitcher” är fenomenalt. Under höstens turné sålde Al ut två föreställningar och inför vårens turné har han ännu en gång nästan sålt ut två föreställningar på Sagateatern i Umeå.

Flera frågor har dykt upp om studentbiljetter och möjligheter för studenter att se föreställningen. Al Pitcher som inte bara är en humorns man är också lyhörd för sina fans, därför har han bestämt att öppna upp Sagateatern för en matiné till förmån för just studenter.

Al Pitcher i Umeå
20 mars - Sagateatern - Fåtal biljetter
21 mars - Sagateatern - Studentmatiné
21 mars - Sagateatern - Utsålt

Biljetter

Biljetter köps via lifeline.se samt ticnet.se

Pressröster om ”Nääämen it’s Al Pitcher”

“Pitchers sjuka sjätte sinne är guld värt”

Norrländska Socialdemokraten, betyg 4 av 5

“Briljanta iakttagelser om Sverige”

Uppsala Nya Tidning

“fenomenal på att fiska upp humorämnen ur publikhavet och sen bolla dem tillbaka”

Ystads Allehanda

"Fiii faaaan" vad bra, Al Pitcher”

Nya Wermlands Tidning, betyg 4 av 5

Biografi

Al Pitcher växte upp i Nya Zeeland, men började sin standup-karriär i London 1999. Samma år gick han till final i humortävlingen “So You Think You’re Funny” och upprepade bedriften två år senare i både “BBC New Act Competition” och “Daily Telegraph Open Mic Competition”. Sedan dess har han uppträtt på de flesta komedifestivalerna i engelskspråkiga länder och vunnit flera utmärkelser så som Best Show 2009 vid Leicester Comedy Festival, Director’s Pick 2009 vid Newcastle Comedy Festival och Peoples Choice Award 2009 av Time Out Sydney.

2012 bjöds han in till världens största humorfestival, “Just for Laughs”, tillsammans med bland andra Louis CK, Eddie Izzard och Billy Connolly.

2010 flyttade Al Pitcher till Sverige och har sedan dess snabbt gjort sig ett namn på den svenska standup-scenen. Redan 2011 vann han "Bästa manliga komiker” på Svenska Standup-galan och året efter gav han sig ut på den hyllade och utsålda "Fika tour”, som följdes upp av den minst lika framgångsrika "Påtår tour” 2013.

Parallellt med sina turnéer har Al Pitcher också gett ut humorboken "Begravda elefanter” (2012), haft ett stående inslag i tv-programmet "Settman på plats” och gjort ”Al Pitchers Guide to Sweden” i SVT:s talkshow ”Robins”.

Mer om Al Pitcher: www.alpitcher.se

Producent
Lifeline Entertainment

Mindflyers.se