”Sune - Kaos i fredagsmyset” till Skandiascenen

Nu med stjärnspäckad ensemble

Idag släpps biljetterna till föreställningen ”Sune – Kaos i fredagsmyset” på Skandiascenen, Cirkus i Stockholm. Totalt blir det 15 föreställningar i Stockholm, med start 24 september. På scen får vi bland annat se Morgan Alling, Pernilla Wahlgren och Amy Diamond.

Familjeföreställningen, som hade premiär på Annexet i fjol, byter nu arena och möter publiken på Skandiascenen, Cirkus med en förändrad ensemble. Morgan Alling, som också regisserar föreställningen utifrån Sören Olsson och Anders Jacobssons manus, iklär sig rollen som Sunes pappa Rudolf. I övrigt är familjen sig inte helt lik. Pernilla Wahlgren (mamma Karin), Amy Diamond (syster Anna) och Adam Gutniak (Sune) är alla nya ansikten. Även Göran Gillinger, Hanna Hedlund och Måns Nathanaelson medverkar.

- Det känns väldigt roligt att kliva upp på Skandiascenen tillsammans med den nya ensemblen. Vi är förväntansfulla och laddade att möta den nya publiken, säger Morgan Alling.

”Sune - Kaos i fredagsmyset” är 2x45 minuter lång. Biljettsläpp till föreställningarna i Stockholm sker idag den 26 april klockan 10:00.

Föreställningar i Stockholm:
24 september Skandiascenen 12.30
25 september Skandiascenen 11.00 och 14.30
1 oktober Skandiascenen 12.30
2 oktober Skandiascenen 11.00 och 14.30
8 oktober Skandiascenen 12.30
9 oktober Skandiascenen 11.00 och 14.30
15 oktober Skandiascenen 12.30
16 oktober Skandiascenen 11.00 och 14.30
22 oktober Skandiascenen 12.30
23 oktober Skandiascenen 11.00 och 14.30

Biljetter: www.SuneTeater.se samt www.lifeline.se eller via de lokala konserthusen.

Kort om Sören Olsson och Anders Jacobsson:
Sören Olsson och Anders Jacobsson är några av Sveriges mest populära barnboksförfattare. De är pappor till flera av våra mest älskade karaktärer såsom Karl Sune Rudolf Andersson, hans bråkiga lillebror Håkan Bråkan, den otroligt populäre Bert och många, många fler.

Kort om Morgan Alling:
Morgan Alling, född 1968 i Mölndal, är en svensk skådespelare, manusförfattare och regissör. Hans skådespelarkarriär sträcker sig ända tillbaka till 1993 och han har sedan dess synts i filmer som Götakanal 2, Arn – Tempelriddaren, Arn – Riket vid vägens slut och Tjenare kungen samt tv-serierna Oskyldigt dömd och Stjärnorna på slottet.

Kort om Pernilla Wahlgren:
Pernilla Wahlgren är en av Sveriges mest folkkära personer. Hon är mest känd som artist men kan även titulera sig butiksinnehavare, kläddesigner och kokboksförfattare. Hon har tidigare synts i musikaler som Pippi Långstrump, Karlsson på taket och Mio Min Mio.

Kort om Amy Diamond:
Amy Diamond är en svensk popsångerska, skådespelerska och programledare. Hon har en rad hitlåtar på sin meritlista, däribland ”What’s in it for me”, ”Welcome to the City” och ”Big Guns”. Amy Diamond har även synts i SVT:s serie ”De drabbade” och i nya filmen ”Min lilla syster” som hade premiär 2015.

Kort om Adam Gutniak:
Adam Gutniak, 12 år, har tidigare spelat rollen som Per Hammar i filmen ”Tsatsiki, farsan och olivkriget”. Adam är en av årets deltagare i det nya programmet ”Let’s dance junior” som hade premiär på TV4 den 15 april i år.

Kort om Göran Gillinger:
Göran Gillinger blev känd för det svenska folket som Raspen i tv-serien Rederiet. Han har sedan dess synts i serier som ”En fyra för tre” och ”Kommissionen” samt i filmen ”En svensk tiger”.

Kort om Hanna Hedlund:
Hanna Hedlund är en svensk sångerska och programledare. Hon har bland annat synts i melodifestivalen, som domare i underhållningsprogrammet ”Talang” och som programledare för ”Singing Bee i TV3”.

Kort om Måns Nathanaelson:
Måns Nathanaelson är en svensk skådespelare vars filmografi sträcker sig tillbaka till 1995 då han debuterade i rollen som Junior Dahlén i tv-serien Rederiet. Han har sedan dess synts flitigt i både tv-serier och filmer, nu senast som Oskar Bergman i Beck-filmerna.

För ytterligare information om föreställningen samt högupplösta bilder:

Användarnamn: sune
Lösenord: press