The Refreshments Rock´n´ Roll X-Mas 2010

The Refreshments julturné ”Rock’n’roll X-mas” har i åtta år varit ett återkommande succéarrangemang med såväl klassiska som nyskrivna julhits i gedigen rock’n’roll-tappning

Med gästartister som Louise Hoffsten, Mats Ronander,Linda Gail Lewis, Albert Lee, Geraint Watkins, Gil Edwards och Eva Eastwood har Refreshments skapat en av julens svängigaste höjdpunkter för tusentals konsertbesökare.

I november och december är det än en gång dags för bandet att sprida glitter och rock’n’roll när det svenska vintermörkret är som mest kompakt. Och i år är deras gästartister två av de tyngsta blues- och rocknamnen man kan hitta i Sverige: Nisse Hellberg och Sven Zetterberg.

I november släpper The Refreshments också sin nya CD ”Christmas Wishes – Best of Rock´n´Roll X-Mas”, en samling 20 rockande jullåtar. Man kan lugnt säga att Refreshments kan det här med jullåtar: deras två julalbum ”Rock’n’roll X-mas” och ”Christmas spirits” har sålt platina respektive guld och för några år sedan reste dessutom deras julrockare ”I'm The Real Santa” världen över som temalåt till Disneys julfilm ”Santa Claus 3”.

The Refreshments har rent allmänt haft imponerande framgångar de senaste tio åren. Sedan det kommersiella genombrottet med ”Miss You Miss Belinda” 1999 har de sålt över en halv miljon album – varav tolv har blivit guldskivor och två platina – plus att de har radat upp otaliga radiohits som "One Dance, One Rose, One Kiss", ”We Just Can’t Win”, ”Dreams of You” och ”A Guy Like That”.

Nisse Hellberg släppte hösten 2009 albumet ”En Modern Man” – det tredje soloalbumet sedan Wilmer X tog en paus, och även det tredje albumet att sälja guld. Nisse Hellberg är även aktuell som pristagare av Malmö stads Kulturpris 2010, ett pris som han mottog vid en ceremoni i Malmö Rådhus i juni.

Sveriges blues-kung - Sven Zetterberg släpper under hösten ett nytt album. CD´n ”Grounded in Reality” är uppföljare till Sven Zetterbergs kritikerrosade album ”Hollerin´Up a Storm” från 2008.

Turnedatum:

21 november        Malmö Konserthus

25 november        Umeå Aula Nordica

26 november        Luleå Kulturens Hus

28 november        Örebro Konserthuset

1 december         Göteborg Draken

3 december         Borås Folkan

5 december         Linköping Konsert & Kongress

6 december         Vara Konserthus

8 december         Helsingborg Konserthuset

10 december        Uppsala Konsert & Kongress

17 december        Västerås Konserthuset

18 december        Gävle Konserthus

19 december        Rival Stockholm

Biljetter säljs via Ticnet www.ticnet.se 077-1707070 samt Ticnet & ATG ombud samt de lokala konserthusens biljettkassor.

• Musik

• nisse hellberg