ProfilHotels växer vidare

ProfilHotels AB och Brandtornet AB har idag tecknat ett 10-årigt hyresavtal rörande Park Inn (Hotel Savoy) i Jönköping. Verksamheten gick under februari månad i konkurs och drivs för närvarande av konkursförvaltare.

ProfilHotels AB driver idag 6 hotell på olika orter i Sverige och öppnar det sjunde i Umeå i månadsskiftet mars/april. Hotellet i Jönköping blir således bolagets åttonde hotell. ProfilHotels driver moderna personliga hotell och kommer även att anpassa fd Park Inn till ett modernt och personligt hotell. Hotellet har 72 rum inklusive sviter med bra konferensmöjligheter samt en modern relaxavdelning. I samband med att ProfilHotels tar över kommer även en ny frukostmatsal att byggas. ProfilHotels kommer även att renovera samtliga hotellrum och lobby.

Brandtornet AB är en lokal fastighetsägare med cirka 35 000 kvadratmeter uthyrbar yta under eget ägande och förvaltning. Ägare till Brandtornet AB är familjen Nilforsen.

”Vi kommer omedelbart att ta fram ett renoveringsprogram med syfte att konvertera hotellet till vårt koncept. Givetvis är vi glada över att vi fått denna möjlighet eftersom Jönköping länge stått på vår etableringslista” säger Per Bengtsson VD i ProfilHotels AB

”Det var skönt att vi kunde få fram en ny operatör av hotellrörelsen så snabbt både för oss och alla andra inblandade i denna verksamhet. Vi har nu fått ett långt hyresavtal med en bra operatör vilket ger stabilitet åt hela fastigheten. För oss är det bara att önska ProfilHotels lycka till” säger Christoffer Nilforsen, VD i Brandtornet.

ProfilHotels kommer att tillträda verksamheten så snart det är möjligt dock senast den 1 april 2006.

• Mat, dryck

• hotell

ProfilHotels driver idag 10 hotell i Sverige och Köpenhamn. Affärsidén är att driva personliga och modernt inredda hotell med fokus på gästens behov enligt konceptet ”The Art of Hotel Living”. Hotellen finns i Stockholm, Umeå, Uppsala, Norrköping, Kalmar, Jönköping, Karlstad, Vänersborg och Köpenhamn.  www.profilhotels.se

Uwe Löffler