Profilrestauranger AB köper klassiska restaurang Trädgår’n i Göteborg av Bröderna Dahlbom

Idag den 2 maj 2007 har Profilrestauranger AB tecknat ett avtal om förvärv av Restaurang Trädgår’n. Säljare är Bröderna Anders och Jonas Dahlbom. Tillträdesdag är den 1 juni 2007.

På Restaurang Trädgår’n bedrivs en omfattande verksamhet som innehåller konferens, festvåning, nattklubb, café samt klassisk restaurang. Mer om Restaurang Trädgår’n kan läsas på www.tradgarn.se.

- ”Restaurang Trädgår’n är en komplett anläggning som mycket väl kompletterar våra andra restauranger”, kommenterar Uwe Löffler, VD Profilrestauranger. ”Vi är mycket glada att vi fick chansen att förvärva Trädgår’n när nu bröderna bestämt sig att gå vidare med andra upplägg inom branschen”, fortsätter Uwe Löffler.

- ”Vi har drivit Trädgår’n under åtta år och det kändes nu dags att gå vidare. Det har varit en spännande och intressant period i våra yrkesliv men nu ligger fokus på vår nya krog i Åre, Dahlbom på Torget” säger Anders Dahlbom.

ProfilRestauranger driver 8 st klassiska välrenommerade restauranger med festvåningar för alla tillfällen. Restaurangerna är; Dramaten Restaurangerna, Haga Forum, Mat Vin Möten ETT, Rådhuskällaren, Ronnums Herrgård, Skansen Restaurangerna, Stadshus Källaren samt Trädgår´n.

www.profilrestauranger.se