Liljewall vårdar vården!

Liljewall vårdar vården!

Vi är stolta över alla de fantastiska vårduppdrag som Liljewall tilldelats den senaste tiden. Att skapa rogivande, välkomnande miljöer för omsorg ligger oss varmt om hjärtat.

KK Östra Göteborg
Liljewall har fått det prestigefyllda uppdraget att rita kvinnokliniken, 36 000 m², på Östra sjukhuset i Göteborg. Tillsammans med nya ytor på Centralkliniken kommer det bli Nordens största kvinnovårdscentrum. Projektet genomförs i två etapper och omfattar; entréhall, mottagningar, vårdavdelningar, administration, intensivvårdsavdelning, BB och förlossning med direktkoppling via förbindelsegångar till centraloperation.

Vuxenpsykiatrin i Växjö, Sankt Sigfridsområdet.
Liljewall har även utformat ett nybyggnadsförslag för vuxenpsykiatrin i Växjö. Visionen har varit att skapa en lugn och behaglig byggnad med en positiv, välkomnande känsla. Fasadens vackert böjda former i kombination med en inbjudande indragen huvudentré ger ett rogivande uttryck. Gårdarnas utformning har varit en av de grundläggande gestaltningsidéerna för en lugn och säker miljö (se visualisering).

Nya ramavtal
Sist men inte minst så breddas marknadsområdet vård ytterligare genom ramavtal med Region Halland och Region Skåne samt, tillsammans med samarbetspartnern ”Projektengagemang kring Arkitektur”, ramavtal med Locum och Landstinget Västmanland.

Vi ser fram emot fortsättningen av alla dessa spännande samarbeten och projekt.