Tove Svensson blir ny kontorschef på Liljewall Sthlm

Ny kontorschef på Liljewall i Stockholm

Liljewall internrekryterar Tove Svensson som ny kontorschef för Stockholmskontoret. Den 4 maj tillträder hon den nya tjänsten och lämnar därmed sin nuvarande studiochefsroll.

Tove Svensson är utbildad arkitekt med lång branscherfarenhet. Hon har tidigare arbetat på bland annat Kontur arkitektkontor och CF Möller innan hon tog klivet över till Liljewall där hon arbetat de senaste sex åren.

Tove har gedigen erfarenhet av många olika typer av projekt med stor bredd vilket givit henne goda projektinsikter och förståelse för kundernas olika förutsättningar. Under de senaste åren på Liljewall har hon, i rollen som studiochef på Liljewall Stockholm, arbetat med att bygga upp marknadsområdet bostäder.

Jag är glad, stolt och förväntansfull inför min nya roll. Stockholmskontoret har framgångsrikt byggts upp under sju år till ett erkänt kontor med många olika kompetenser. En fin gemenskap, fantastiska kunder och intressanta projekt är vår vardag.

Jag vill fortsätta den här utvecklingsresan, stärka samarbetet med våra kunder för att tillsammans skapa hållbara livsmiljöer, säger Tove Svensson.

Stockholmskontoret etablerades 2013, under ledning av dåvarande kontorschef Harald Gamrell. Idag har kontoret över 40 anställda arkitekter, landskapsarkitekter, ingenjörer och administratörer som arbetar med projekt inom bland annat bostäder, kommersiella fastigheter, landskap och skolor.

I rollen som en av kontorets två studiochefer tillsätts nu Leyla Rahnavard som ersätter Tove Svensson.